|
Kan jeg dette? HTPC-tv-forstærker, hdmi arc. |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Danielwj ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 157 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 25-August-2015 kl. 09:31 |
Godmorgen.
Jeg sidder og lure på blot at springe på nlget færdigt Panasonic hjemmebiograf, men er i tvivl om jeg kan bruge det som jeg gerne vil. Forstærkeren har blot 1 hdmi udgang, med arc funktion. Og jeg har en htpc hvor eneste mulighed for at sende lyd ud, er via hdmi. Så det kommer til at sidde sådan her: htpc sender lyd og billede til Panasonic tv via hdmi 1, fra hdmi2 (arc) sender fjernsynet lyden tilbage til forstærkeren. Fungere det sådan at lyden sendes retur over den ene hdmi kanal, selvom man er aktiv på den anden kanal? Eller er jeg bundet op af en forstærker med noget passtough? På forhånd tak for hjælpen. |
|
![]() |
|
Danielwj ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 157 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg udvider spørgsmålet lidt :)
Grunden til jeg lure på en Panasonic hjemmebiograf, er grundet muligheden for viera link. Men samtidig er det også planen der skal noget pulse eight på htpcen på et tidspunkt. Kommer det til at volde mig problemer med styringen af begge dele fra samme fjernbetjening, når de sidder på hver sin hdmi kanal?
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Du kan godt sende lyd fra PC via TV til Reciver, men kun som 2.0, skal det være 5.1, så skal PC tilsluttes til Reciver, med lyd fra enten HDMI eller Toslink. Lyd når du ser TV, er så via ARC på TV til Reciver. Viera Link er Panasonic navn for HDMI CEC, Sony kalder det for Bravia Link, hos Samsung hedder det Anynet. Så samme ting forskellige navne. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Det var pokkers, det indsnævre jo mulighederne voldsomt. Og vil ikke binde mig op på toslink da planen er at skifte over til en nuc på et tidspunkt.
Men jeg siger tak for hjælpen, lige det svar jeg var ude efter
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Du skal have en Reciver med et passende antal HDMI In, og med ARC på HDMI Out, det er ikke svært at finde, så hvordan det begrænser mulighederne, det kan jeg ikke lige se. For at kunne anvende HDMI CEC, så er det jo en betingelse at det understøttes af enhederne, og det er ikke en givet ting at de har det, tvivler på at en HT PC har den funktion, ligesom at f.eks modtagere fra de respektive TV udbydere heller ikke har det. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5310 |
Hvis du ikke vil tænde receiver kræver det selvfølgelig at den har HDMI passthrough. Hvilken receiver har du?
|
|
![]() |
|
Det begrænser mulighederne for blot at nuppe et færdig plastik system fra elgiganten. Har prøvet lidt forskelligt over de sidste par år, fra store stereo højtalere, soundbarere, og nu et dali blue sæt. Men må blot erkende at jeg har en for lille stue, og disse højtalere fylder for meget, og er for synlige. Så kaster håndklædet i ringen, giver konen ret og går efter nogle plastik kasser til at supplere fjernsynet med i stedet for.
Umiddelbare valg var Panasonic for nemhedens skyld med viera link. Men der er netop kun 1 hdmi udgang derpå, så det duer ikke. Lure lidt på noget sony med trådløs sub og baghøjtalere i stedet, men ja.. jeg kigger videre til det rette dukker op.
Jeg har et beløb der ligger omkring de 2500-3000, netop af denne grund har jeg ikke kigget på "rigtige" højtalere, da jeg ikke synes at kunne finde et 5.1 setup i den prisklasse, som samtidig også er stilrene i designet. Hvis i har et forslag, er i selvfølgelig velkommen. Men slank, og væghængt er umiddelbart de gyldne ord her. |
|
![]() |
|
#Radiomanden, jeg er med på min htpc ikke har cec pr standard. Netop derfor jeg har planer om smide en pulse eight cec adapter på systemet ved lejlighed.
|
|
![]() |
|
Sådanne billige systemer er meget begrænset i deres anvendelse, og er IMO ikke pengene værd. Gå efter en god Soundbar med en SW i stedet for.
|
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |