recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - træt af transformere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkettræt af transformere

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 852
Direkte link til dette indlæg Emne: træt af transformere
    Sendt: 19-Oktober-2009 kl. 10:38

Jeg må indledningsvis oplyse om, at jeg ikke på nogen måde er teknikyndig - jeg er bare så træt af alle de 12 volt transformere der følger med det meste teknink man køber idag.

Hvorfor kan man ikke bare få 1 transformer hvor man kan trække 12v ud til alle de forskellige apparater der kører på disse 12v, og så bare sætte et passende kabel i ?

Til top
ashdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Oktober-2006
Point: 688
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2009 kl. 10:54

Fordi 12V ikke bare er 12V, der er stor forskel på hvor mange mA den skal outputte. Du har jo både Volt og ampere, i dette tilfælde milliAmpere. Men så længe der er en forskel i forbrug af dette på forskellige produkter, skal du bruge forskellige transformere.

Men jo det ville være smart med en der skulle outputte de forskellige ting man skulle bruge.

Til top
kleth Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-April-2006
Point: 215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2009 kl. 11:01
Jeg har tidligere set en sådan løsning i USA, så du er ikke den første der tænker sådan. Nogle lyse hoveder tænker på at etablere 12v i huse, som fast installation.

En sådan løsning bliver dog ret effekt tung, hvis det hele skal køre samtidigt og så vil det stille ret hidsige krav til reguleringen, så dit netværk ikke rebooter når du tænder dit mediecenter

Men jeg er også træt af de irriterende klodser, hvor de værste er de som skal sidde direkte i kontakten.
Jeg har så også en del der kører på 9v og 18v, men den slags burde regulere sig til den spænding ud fra 12v.
Tvix M-5100SH/PCH NMT A-100.
IPBOX 910 HD.
Sony KDL32v4500/Samsung LE22B450.
DNT Ipdio Mini Pro.
QNAP TS-101/NAS4220-B/Synology CS407.
-
Min gamle NAS drillede mig, så nu tror den at den er en router.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2009 kl. 11:02

Det er iøvrigt heller ikke altid at det er 12 volt.

Til top
ShelbyPoker Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-December-2008
Point: 110
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2009 kl. 11:17
Oprindeligt skrevet af ashdk ashdk skrev:

Fordi 12V ikke bare er 12V, der er stor forskel på hvor mange mA den skal outputte. Du har jo både Volt og ampere, i dette tilfælde milliAmpere. Men så længe der er en forskel i forbrug af dette på forskellige produkter, skal du bruge forskellige transformere.

Men jo det ville være smart med en der skulle outputte de forskellige ting man skulle bruge.

Hej Ashdk

Bare fordi en enhed bruger eks. 800mA, så kan transformeren da godt være på 5A (5000mA) - den må bare ikke være på mindre end de 800mA.

Dermed kan man jo godt have en stor 12 volts strømforsyning til at forsyne alle ens 12 volts produkter.

Det kræver selvfølgelig lidt samarbejde med en loddekolbe for at få stik, ledningslængde m.v. til at passe.

Jeg er netop ved at lave stuen om (bliver færdig i morgen- YES ! ) og her har fruen krævet operation "nul synlige kabler" indført - hvilket bl.a. er løst med fælles forsyning til de forskellige enheder (dog hovedsageligt 230 volts tingene), men der er også et par 12 volts (netværksswitch, touchskærm m.v.)

Mvh.
Brian S Jensen

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu