2 Dages fustrationer er nu netop overstået, med en overraskende opdagelse.
Senarie: Nyindkøbt IR Extender PRO8 og Logitech Harmony One, skulle sættes i drift.
En sen aften alene i stuen tog det mig en lille time at montere Extenderen og kode Harmony One, og alt virkede max, og næste morgen ligeå, stor success.
Samme aften virked Harmony'en enten ikke, eller gjorde noget helt forkert, stor jammer.
Jeg kodede den om igen, efter råd fra support, lagde famillien i seng og testede igen, stor success.
Næste morgen alt ok, Hurra.
Samme aften, var det galt igen, What the F... ???
Efter en halv nat surfen fandt jeg ud af at det er de lamper, som jeg har stående på hver sin side af min skærm, monteret med almindelige 7W Sparepærer som skaber problemet ???
Yes den er god nok, når jeg slukker er alt ok, når jeg tænder, så har jeg balladen.
Problemet er at sparepære blinker med en hastighed som er usynligt for det menneskelige øje, og det kan forstyrre nogle typer IR.
Nu er spørgsmålet så, skal jeg skifte til de nye Halogen sparepærer, eller LED ?
Jeg tror ikke at Halogen udsender blink, men vil helst skifte til LED, er der en der ved om LED udsender nogen som helst forstyrrelser ?