recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dataudtag, patchkabler - A/B netværk?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDataudtag, patchkabler - A/B netværk?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
andefeldt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Emne: Dataudtag, patchkabler - A/B netværk?
    Sendt: 13-Februar-2010 kl. 18:09
Jeg har fået trukket lidt kabler og lavet nogle dataudtag herhjemme. Jeg har lavet alle dataudtag som A-netværk. Rent tilfældigt kom jeg til at sammenligne færdiglavet patchkabel med de to stik, der er vist her.  Alle de købte kabler, jeg har liggende, er lavet som B-netværk.

Har det egentlig nogen betydning? Må man gerne blande A- og B-netværk, så længe de to ender af hvert kabel er ens?

Det skal lige siges, at mine installationer virker upåklagelige, så det er ikke fordi, at jeg har problemer. Jeg er bare nysgerrig.
Anders
Til top
ClausJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 559
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2010 kl. 21:01
Hvis kablerne er ens i begge ender, er det ligemeget.
Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2010 kl. 11:17
ClausJ, det er ikke helt korrekt.
Hvis det skal være optimalt, så skal man holde parsnoningen. Så nytter det ikke, at man blander to ledere som ikke er parsnoet med hinanden, Det giver en stor risiko for støj.
Men er der ingen nævnevædig støj, så er det nok begrænset hvor meget man oplever problemet. Om ikke andet, så sker der nok intet før kablet bliver presset til gigabit.

Til 100mbit og under, der er det ligegyldigt hvad man gør, bare de er ens i begge ender.

Til top
Denza Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-April-2010
Sted: Danmark
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2010 kl. 23:20
Det er jo netop ligemeget. For hvis man fortråder et pds system som TIA 568A i begge ender vil f.eks TX og RX ligge på de samme pins i begge ender. Og tager man så et patchkabel som er 568B og sætter i dette system vil pin 1og2 blot være et andet par. Men stadig et par. det er netop systemet bag hele TIA/EIA-568-A/B topologien.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu