|
Helt ny computer larmer (?!) |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
SteffenD89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4337 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Eh, ja altså.. Årsagen til at valget blev den er på nuværende tidspunkt irrelevant. Personligt har jeg en Intel I5 760 og skal jeg i fremtiden hjælpe andre vil jeg også foreslå en Intel. Dog er der en forklaring på hvorfor det blev en fra AMD og den er ikke nødvendig for debatten her.
![]() Redigeret af SteffenD89 - 05-Februar-2013 kl. 15:10 |
||
![]() |
||
SteffenD89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4337 |
|
Det er ikke grafikkortet der larmer. Den er også med to blæsere og ydelsesmæssigt performer den fint taget prisen i betragtning. Redigeret af SteffenD89 - 05-Februar-2013 kl. 15:13 |
||
![]() |
||
|
Løsningen virker til at være fundet.. Som jeg skrev i går havde jeg bedt ham om at downloade nogle drivere til hans bundkort. Her kunne han se at hans CPU var indstillet til at "target temperatur" var på 45 grader ved "fan speed level 10".
Det har han ændret til 60 grader og ved fan speed 5 eller var det 6. I dag var jeg så ude ved ham og den er nu meget mere rolig. Selv når han spiller krævende spil som Empire Total War. Programmet han har downloadet viser også temperaturen og her er den ca. 55 grader (under arbejde), hvilket jeg går ud fra ikke er helt tosset. Det man dog kan sige, er at hans kabinet er et relativt billigt et af slagsen, der heller ikke kommer med noget støjdæmpende materiale, så man vil altid kunne høre, men det er på nuværende tidspunkt slet ikke i nærheden af så galt som det har været. Nu virker det helt almindeligt. Jeg har dog foreslået ham en ekstra blæser (som nævnt fra jer), hvis det skulle være nødvendigt. Så i skal da have tak for hjælpen. :) Dog kunne jeg godt tænke mig og vide om der er noget ift. de nye indstillinger, han selv har valgt, han skal være opmærksom på? Programmet er et tuning utility fra AsRock som set her: |
||
![]() |
||
pmalm ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 08-Oktober-2007 Sted: 3400, DK Status: Offline Point: 433 |
|
Det kan altid anbefales at downloade de nyeste drivere/bios/firmware.. fra producentens hjemmeside. Afhængig af mærke og model er der mere eller mindre avanceret styring af blæsere/køling
![]() Jeg har selv lige ombygget min computer med nyt bundkort, cpu I7 m. standard blæser, coolermaster strømforsyning, ssd disk til system samt to kaninet blæsere( en for, en bag). styring af blæsere er sat til silent, temperaturen kommer aldrig over 50 og maskinen er så lydsvag at jeg ofte har den tændt om natten uden at ligge mærke til det. Det er bare at prøve sig frem med indstillinger hvad der virker bedst. evt. nogle lydsvage blæsere..
|
||
Mvh Peter
LG-55EC930, NAD-M3, XBOX-ONE S, B&W CM8, SONOS. |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
|
Jeg sidder med en 3000 kroners Medion maskineder er meget stille (og altid har været det). Medion bruger "fan ducting" på mange af deres maskiner. En stor langsomtgående blæser foran en tragt der går ned til CPU køleren, så luftmængden fra den langsomme blæser koncentreres nede over den passive CPU køler.
Det virker bare..... Klaus |
||
![]() |
||
Looklight ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 126 |
|
Det vigtigest for et kabinette er den skal trække mere luft ude end den for ind.
Ang. Bundkort og cpu, sørge for det seneste bios og drivers (og evt. seneste bundkort software i.e. blæser styring) er installeret. CPU... brug af en gode kølepasta i.e. http://www.coolerkit.dk/shop/arctic-silver-ceramique-2161p.html som jeg altig bruger, vigtig at bruge vejledning. For meget kan gøre det modsætte. Til rens køler bund og cpu brug http://www.coolerkit.dk/shop/arcticlean-60ml-kit-577p.html også føle vejledning til den. Som du har selv sagt kan den sagtens køre med 60 grader men et cpu kører altid beste og strømsvag ved et lave temp. og hvis det ikke lykkes kan cpu'en byttes ude senere med et andet bedre cpu. Hvis i bor i nærheden af Odense kan jeg altig kom forbi og tag en kigger, da jeg laver computer i min fritid. ![]() |
||
Panasonic TH-42PZ85
Panasonic DMP-BD55 Kiss VR-588 Onkyo TX-SR706 PS3 m500Gb hdd Focal Sib XL 5.1 |
||
![]() |
||
|
Han hentede de nyeste drivere til hans bundkort + det andet program der, som tillader ham at konfigurere blæserne. Og for en god ordens skyld: OS og GPU er også opdateret. Så det skulle da være i orden nu. Ang. det med temperaturen er den heller ikke på 60 grader. Det er bare det den skal køles til hvis den arbejder. Det skal dog lige siges at vi har testet den med Total War: Empire, på "high" indstillinger (dog var opløsningen relativ lav pga. skærmen, men det kommer senere), stormvejr samt omkring 8000 soldater. Computeren kommer lige umiddelbart ikke over 55 grader. Det der dog er ved det scenarie, er at det er et relativt urealistisk miljø, taget i betragtning af hvad computeren normalt vil blive udsat for. Med andre ord vil computeren ikke komme til at arbejde ved de 60 grader. Men jeg forstår godt hvad du mener - jo køligere, jo bedre. Indtil videre tror jeg bare at vi har fundet et fornuftigt niveau også kan man altid prøve sig frem. Og tak for det med kølerpastaen. Jeg tror ikke at vi vil skille computeren ad for at skifte pasta (på nuværende tidspunkt), men det er altid rart at have i baghovedet. Min egen CPU er ved at være et par år gammelt, så det kunne være at jeg skulle overveje at gøre det ved min egen. Det er i hvert fald en billig løsning. Nu vil jeg dog først se hvor varm min computer bliver, til at starte med.
![]() |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |