|
Dæmpning af Sub |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mest effektiv afkobling! Svarede i andet indlæg.
Min erfaring stammer fra mit hus, som er lavet af træ overalt. Inden betonfliserne kom under højttalerne, kunne man tydeligt høre musikken på ydersiden af huset. Efter der kom en flise under sub og hver front, kunne jeg spille virkeligt højt, uden at det kunne høres udenfor. Og som ekstra gevinst blev bassen renere og fastere, så resten af toneområdet blev klarere og mere defineret. En ren win win ![]() Redigeret af Kampus - 14-Juli-2015 kl. 18:51 |
|
![]() |
|
bbond ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 410 |
Arrgg.... at begynde på at dæmpe/begrænse et udstyr/anlæg som fungerer.. er sgu da den omvendte verden
![]() ![]() MEN, start nu med virkeligheden... ![]() Bliver det et problem ? - ja, så gå ned på gear... og køb noget som er afstemt til situationen ![]() Bond ![]() |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
Ikke enig..!!!! Afkobling og solidt underlag er ikke en begrænsning, men der imod en optimering af udstyret. Problemet er jo netop at man ikke kan placere højttalere og subwoofere hvor som helst og på hvad som helst. Alt grej skal have stabilt underlag.. hvis du placerer en subwoofer direkte på et skævt, flydende trægulv, vil den langt fra yde optimalt.. Hvis du så tilføjer et stabilt underlag i form af f.eks afkobling, så subben kan arbejde i fred, optimerer du dens ydeevne. Redigeret af strecker - 14-Juli-2015 kl. 19:24 |
|
![]() |
|
bbond ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 410 |
Jeg benægter ikke din, og andres (og for den sags skyld, min egen) oplevelse med betonfliser....
![]() Jeg besvare indlægget vedr. Dæmpning af sub (vs. underbo) ![]() Jeg kan garantere, at, alene, lydbølgerne fra et par, korrekt opsatte, 12" "basser" kan om-møblere hos underboen ![]() Bond
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |