recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony W805 - 5.1 sorround sound
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sony W805 - 5.1 sorround sound

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Anders_b Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-November-2007
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders_b Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2015 kl. 15:08
Hmm... HDMI fra Jamo SR til TV'et... Fra tv'et skal jeg så tilslutte de forskellige ting (PS, Stofa osv) med toslink kabel via en switch så de alle kan sidde til. 
Så skal jeg samtidig tilslutte dem med hdmi-kabler så billede kommer med?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2015 kl. 15:14

Ja, som skrevet alle externe enheder til SR via omskifter, og så naturligvis HDMI fra enhederne til TV. Det er ikke mere kompliceret end man gør det til.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders_b Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2015 kl. 15:24
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Ja, som skrevet alle externe enheder til SR via omskifter, og så naturligvis HDMI fra enhederne til TV. Det er ikke mere kompliceret end man gør det til.

Jeg har bare ikke lige så meget forstand på det :) Den omformer til de optiske kabler, skal jeg sætte den på den optiske indgang på tv'et eller på SR? 
Altså hvis det f.eks. er sådan en her:

https://www.av-cables.dk/optisk-switch/optisk-toslink-switch-splitter-3-vejs.html
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2015 kl. 15:29

Igen som skrevet, enhederne tilsluttes SR via omskifteren, på den er der 3 In og 1 Out.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2015 kl. 15:40
Sådan en fætter her lader dig skifte mellem 4 indgangssignaler, så du kan sætte din PS, din stofa-boks og dit TV i indgangene og så føre udgangssignalet hen til din forstærkers indgang. Med remoten kan du så skifte mellem inputtene og så vil dit 5.1 signal ikke skulle moses igennem TV'et når du eks. ser BluRay fra din Playstation, men vil derimod sende et 5.1 signal direkte gennem switchen og over i forstærkeren:
https://www.av-cables.dk/optisk-switch/high-end-optisk-toslink-switch-4-vejs.html

Visse af Sonys modeller har dog ladet et 5.1 signal passere gennem TV'et, så du bør lige teste før du køber switchen. Blot fordi 2015-modellerne ikke kan, så betyder det ikke at 2014-modellerne har samme svaghed.

Du linker til en splitter og ikke en switch. Tjek lige om den kan prioritere signalerne, for essentielt er den beregnet til at signalet kører den anden vej, dvs. går fra ét udgangssignal til 3 indgangssignaler. Hvis den ikke kan finde ud af at give prioritet til portene, så vil den ikke være super smart at bruge den anden vej.

Redigeret af Torben Rasmussen - 17-Juli-2015 kl. 15:44
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Guyver Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Februar-2010
Sted: Danmark
Point: 240
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guyver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2015 kl. 16:00
Sony 55" W805B kan godt sende 5.1 videre fra kilder tilsluttet via HDMI til tv'et og videre fra TV via optisk til anlæg. Eneste krav er at lydkilden er Dolby Digital 5.1

DTS vil blive nedscaleret til 2.0

Der er ingen undtagelse. Testet med Boxee Box, Pioneer dvd afspiller, PS3, ATV3, Popcorn Hour (adskillige modeller) og PC tilkoblet via HDMI med XBMC installeret.

Ingen Ninja tricks er nødvendige :)

En anden bonus er at når man isætter høretelefon, så skifter volume knappen automatisk til at regulere høretelefon volumen.

Det er de små ting der gør mig glad.

Hvis bare det var 65" eller større og havde ambilight. Savner min "antistress" lys terapi :(

Redigeret af Guyver - 17-Juli-2015 kl. 16:10
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders_b Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2015 kl. 19:59
Jeg har fundet ud af, at jeg egentlig bare sætter de højttalere fra anlægget til vores nuværende forstærker og dropper afspilleren.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu