|
Centerhøjttaler som front? |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Dali Fazon gør det samme med deres LCR, som jeg også bruger som fronter. Giver et virkelig godt "sammensmeltet" lydbillede syntes jeg
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
Det er jeg med på - Dynaudio udnytter aktivt princippet i deres større højttalere. Men det du siger er, at 98% af alle centerhøjttalere har et problem, eftersom de har en diskant klemt inde, mellem to bas/mellemtoner. D.v.s. at de har masser af spredning op/ned, men er amputeret lydmæssigt, pånær for den ene person, som sidder lige midt for. Nej vel!? M.v.h. |
||
![]() |
||
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
|
Jo! :-)
Der er ikke tilfældigt at enhederne normalt sidder over hinanden når det ikke er et krav højttaleren er lav nok til at ligge under et TV. Læg mærke til at mange lidt bedre center højttalere har en lille mellemtone neden -under- diskanten. Det er af samme årsag. Her er et godt eksempel: http://www.soundandvision.com/content/bw-dm-602-series-3-surround-speaker-system-measurements B&W DM 600 LCR S3: ![]() Horisontalt ![]() Vertikalt ![]() Redigeret af Trumle - 31-Maj-2015 kl. 19:43 |
||
![]() |
||
Ning ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1759 |
|
Problemet er vel ikke så stort hvis venstre og højre højttaler sidder i ørehøjde og bliver vinklet ind mod lyttepositionen?
|
||
Ning
|
||
![]() |
||
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
|
Hvis høje og venstre ligger ned, lige som center, så bliver det ret sikkert bedre vis du vinkler dem indad. Uanset, så brug ørerne. Det ser meget værre ud end det lyder. Det er slet ikke sikkert du lægger mærke til det. Det var mest af alt for at vise princippet. Du kunne jo også prøve om det lyder bedre vis du sætter højre og venstre på højkant. Tror ærligt talt ikke du vil lægge mærke til den store forskel :-) |
||
![]() |
||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
|
Jeg hører det i hvert fald ikke på mit sæt :)
|
||
![]() |
||
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
|
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
||
![]() |
||
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
|
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |