recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forstærker til Stofa kabel-TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketForstærker til Stofa kabel-TV

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
dennism Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Januar-2008
Status: Offline
Point: 234
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2011 kl. 22:04
Jeg har nu udskiftet kablet med et nyt stykke fra samme rulle. Det blev en anelse mindre og var lidt mere omhyggelig med samlingerne. Det gav ikke det store, men har nu ca. 48-50% på mange af de kanaler, der før var 40%. Hvis der ikke er pixelringe på billedet, er det så et problem, at signalkvaliteten kun er 50%?

Hvad kabel skal jeg købe, for at det bliver bedre? Som sagt, så var det ca. samme signalkvalitet, når det gik direkte fra væg til EyeTV. Dvs. det første led incl. Zaptor-boks ikke har nogen betydning.

Tak for din hjælpe!
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2011 kl. 22:38

Du skal som også skrevet tidligere, få undersøgt at det leverede signal ligger inden for normen, så kontrakt udbyderen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
dennism Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Januar-2008
Point: 234
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2011 kl. 11:52
Hvis jeg sætter min 7m HomeCinema kabel fra væg til EyeTV tuner, så har jeg som skrevet 100% signalkvalitet på de højfrekvente kanaler. Derfor tyder det ikke på, at det er signalproblemer.

Det må være det kabel jeg bruger, som ikke er godt nok i mit hjemmelavede kabel. Da det skal igennem en væg er jeg nødt til at samle det selv. Kan du anbefale mig noget kabel?
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2011 kl. 12:22
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2011 kl. 15:26
Kabler med færdig monterede stik, her er altid 2 svage punkter, ét i hver ende af et sådant kabel..

Derfor anbefaler mange bruge metalstik der selv er samlede, derfor tage fra en rulle af god kvalitet.

Jeg går ud fra Radiomanden er enig her?
Til top
yffer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 09-April-2008
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2011 kl. 11:44
Dennis

Der kan være masser af fejl i din installation, du finder den bare ikke hvis du ikke gennemgår installationen fra termineringspunktet hvor udbyderen leverer signalet og der hvor du selv skal bruge dette.

Roder selv pt. med en installation, men der står jeg også selv for alt efter udbyderens termineringspunkt og det er noget nemmere.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu