recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opskalering af gamle spillekonsoller til 100" lærr
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOpskalering af gamle spillekonsoller til 100" lærr

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
RaGa_MuFFiN Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Juni-2009
Sted: Videbæk, DK
Status: Offline
Point: 410
Direkte link til dette indlæg Emne: Opskalering af gamle spillekonsoller til 100" lærr
    Sendt: 21-Marts-2010 kl. 11:46
Halløjsa folkens!

Engang om et år eller 1½ skal jeg formentlig i hus, og have bygget min hjemmebiograf. Jeg har en svaghed for gamle spillemaskiner heriblandt :

Commodore 64
Nintendo NES
Super Nintendo
Amiga 500
Sega Dreamcast
Playstation 2
Sega Master System
Sega Saturn

Jeg har spurgt lidt rundt omkring om man kan opskalere disse igennem en reciever - via hdmi og gennem en projektor op på et lærred.

Er der nogen der har et bud på, hvor stor en reciever jeg skal have fat i? Jeg skal naturligvis nok sørge for at få det bedste mulige output fra de forskellige maskiner og ind i recieveren.

Jeg har p.t. en Denon AVR-3806. Den slår ikke til, og har desuden for få hdmi indgange, da jeg også skal have xbox360, bluray og muligvis 2-3 andre ting igennem den.

Er der nogen hardwarekyndige, som kan rette mig ind på sporet. Recieveren må koste det den koster, da jeg ikke regner med at skulle skifte den ud bagefter.

Håber nogen kan hjælpe mig igennem og rette mig ind på sporet! :clap:
Til top
RogueAgent Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2009
Point: 859
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 11:53
Såvidt jeg ved skulle 3806 kunne opskalere analoge SD inputs til HDMI i HD, er det forkert, eller er det fordi den ikke gør det godt nok..?

Hvad angår antallet af hdmi indgange burde dette kunne klares med en HDMI switcher til nogen få hundrede kroner.
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Point: 1966
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 12:53
alternativt har jeg en DVDO VP30 du kan købe. Så får du i hvert fald opskaleret det ordenligt. Hvis du fortæller hvilke/hvor mange indgange du skal bruge kan jeg checke om den kan leve op til det.

Redigeret af MaXer - 21-Marts-2010 kl. 12:53
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12348
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 13:16
Jeg ville helt sikkert også gå efter en rigtig scaler, ala DVDO Edge eller den ovennævnte VP30, da de der receivere bare ikke er lavet til at agere ekstern scaler.
Til top
RaGa_MuFFiN Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Juni-2009
Sted: Videbæk, DK
Point: 410
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 15:09
Jeg har aldrig rodet med scalere før, men jeg skal da helt sikkert have lidt mere indsigt i det. Det lyder til at jeg ikke engang har brug for en reciever i fremtiden, men en forstærker istedet.

Jeg fik bare andet at vide i Hifiklubben, da jeg købte min 3806'er. :) Jeg regner med at bruge en rigtig god slat penge på biografen, når jeg skal have det på plads. 70-100 af de lange sedler tror jeg.

MaXer - hvor meget skal du have for den scaler, og vil jeg kunne se forskel? Kan jeg eventuelt prøve at låne den, og se hvad den gør af forskel bare på mit 42" PX80.
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Point: 1966
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 15:42
Jeg skriver lige en pb til dig, så kan vi måske finde ud af noget mht til at låne.
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu