|
Time Capsule: 3 hurtige |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vil det så sige at hvis man som dig Brixen, bare bruger ens TC til kun at køre TM med, så er den sparsebundle fil sat til at kunne kapere 2TB? Men så kan gå ind i diskværktøjet og sætte det ned? Og derefter KAN ens TM KUN FYLDE det man sætter den til og resten kan bruges som lager?
|
|
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
Ja, sådan forstår jeg det. Men har ikke prøvet. Det link jeg sendte er fra Apples forum om TimeCapsule, så mon ikke man kan regne med det. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
Jeg afprøver det i dag senere. Det hele er nyt, så der er ikke noget der kan gå tabt, så nu må vi se. Tusind tak (indtil videre) i hvert fald!
|
|
|
|
![]() |
|
Krjstoff ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 682 |
Jeg har en Airport Extreme, hvor jeg har koblet en ekstern disk til. Det er denne disk jeg har valgt at partionere, fordi min kombination af 3 time machine-backups og nas-funktion, mildest talt voldede mig lidt problemer. Jeg ved ikke om de postede guides eller det faktum at en Time Capsule er et andet stykke hardware, kan give en bedre løsning. Men partioneringen fik i hvert fald mine små problemer til at forsvinde igen ![]() |
|
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
Læg mærke til dette punkt: If you're just starting to back up, it will be faster to let the first backup get started, but cancel it when the sparse bundle has been created (with its permanent name -- it will include "tmp" for a few moments, then be renamed). Watch it in the Finder window in step 3. After changing the size, start the backup again. Det kan åbenbart tage lang tid at ændre størrelse, hvis sparsebundlen er fyldt meget.
|
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Ahh okay... Men lige nu er der 130 GB brugt på den MacBook Pro jeg sidder med nu, og TC'en er som sagt HELT NY. Jeg ved ikke om 130 GB er meget for en .sparsebundle fil?
Jeg havde tænkt mig at sætte den her TC op, lade den lave en fuld backup af denne MacBook Pro (de 130 GB) og så begynde at ændre størrelsen på filen til TM. Det er vel den eneste rækkefølge jeg kan gøre det i? For filen skal jo laves før den kan ændres, eller er jeg bare dum nu?
![]() |
|
|
|
![]() |
|
Det er heller ikke sikkert det tager så lang tid, men HVIS nogle filer fysisk ligger i slutningen af disken, skal de jo flyttes, når man ændrer størrelsen. Det kan tage noget tid. Men det er slet ikke sikkert det bliver et problem. Ellers læs den engelske vejledning grundigt først. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |