recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips9731 som Center
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPhilips9731 som Center

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
claust Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 372
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2006 kl. 13:12
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Jeg har ikke hørt om et TV hvor højttalerne i apperatet kunne tilsluttes til forstærkeren og bruges som Center.

Så hør her: Det kunne mit gamle Philips 37PF9986 ;-)

Til top
Bendix Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2006
Point: 2215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2006 kl. 15:59
Oprindeligt skrevet af claust claust skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Jeg har ikke hørt om et TV hvor højttalerne i apperatet kunne tilsluttes til forstærkeren og bruges som Center.

Så hør her: Det kunne mit gamle Philips 37PF9986 ;-)

Den havde også center out såvidt jeg husker på mit.

Til top
ElGurappo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Juni-2006
Point: 98
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2006 kl. 17:20

Er I så enige eller uenige om at det kan lade sig gøre? Jeg er helt lige glad om alle de problemer der følger med (justering af lyd i forhold til andre højtalere, kvalitet af 9731d's højtalere, analog eller digital, at jeg kun kan hører musik med tv'et tændt osv. osv.) Jeg skal kun bruge tv'ets højtaler til centerhøjtaler ved film brug. Kan det lade sig gøre og i såfald hvordan? Jeg trækker alt min lyd fra min forstærker og har kun onboard lydkort som ikke er noget værd. Det sender dog digital lyd til min forstærker som jeg så bruger til at lave surround sound med.

Til top
hygge Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-August-2006
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2006 kl. 17:35
Oprindeligt skrevet af ElGurappo ElGurappo skrev:

Er I så enige eller uenige om at det kan lade sig gøre? Jeg er helt lige glad om alle de problemer der følger med (justering af lyd i forhold til andre højtalere, kvalitet af 9731d's højtalere, analog eller digital, at jeg kun kan hører musik med tv'et tændt osv. osv.) Jeg skal kun bruge tv'ets højtaler til centerhøjtaler ved film brug. Kan det lade sig gøre og i såfald hvordan? Jeg trækker alt min lyd fra min forstærker og har kun onboard lydkort som ikke er noget værd. Det sender dog digital lyd til min forstærker som jeg så bruger til at lave surround sound med.

Det er muligt med visse fjernsyn og det er en fordel hvis det har en dedikeret center indgang som tilsluttes til center pre-out fra forstærkeren. Ved ikke om dette fungerer på Philips men som kommentar til Radiomanden kan jeg sige Loewe har en indgang beregnet til dette formål. Der skal ikke bruges 2 fjernbetjeninger da lyden styres via forstærkeren som en anden center højtaler og ikke kan justeres direkte på fjernsynet ved denne konfiguration.
Man skal nok være opmærksom på at der kan opstå et mindre delay i signalet til center i forhold de andre kanaler da denne først skal gennem fjernsynets forstærker, dette kan sikkert justeres ind i forstærkeren.

Det er lækkert at kunne benytte fjernsynet som center hvis ikke der er plads til en seperat center højtaler i indretningen.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2006 kl. 17:45
Er klar over problemet med delay men min forstærker har muligheden for at kompentencere for dette. Så umidelbart burde dette ikke volde mig problemer. Men jeg forstår stadig ikke at tv'et skal have en decideret "center signal-ind" indgang. Hvis den eneste lyd tv'et modtager er fra forstærkerens "center-out" burde den da bare spille det signal? eller hvad?
Til top
hygge Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2006 kl. 17:52

Er klar over problemet med delay men min forstærker har muligheden for at kompentencere for dette. Så umidelbart burde dette ikke volde mig problemer. Men jeg forstår stadig ikke at tv'et skal have en decideret "center signal-ind" indgang. Hvis den eneste lyd tv'et modtager er fra forstærkerens "center-out" burde den da bare spille det signal? eller hvad?

Helt enig, jeg tror kun forskellen ligger i om lyden styres 100% fra surround forstærkeren som en anden effektforstærker eller som kombination af tv og forstærker. Måske det også har lidt at sige om fjernsynet acceptere at spille lyd fra ekstern kilde selv når den interne tv tuner benyttes. F.eks. at overfører lyden digitalt fra tvtuneren til surroundforstærker og føre center pre out tilbage til fjernsynet.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2006 kl. 18:11

#hygge

He he jeg er en tosse til at forklare det ordenligt, men prøver lige igen :-)

OK. Jeg har en HTPC, en forstærker, et philips9731d og en centerhøjtaler som jeg gerne vil slippe af med fordi den fylder formeget. Derfor vil jeg gerne have flyttet lyden fra centerhøjtaleren til fjernsynet. Måden jeg trode dette kunne gøres på men som ikke virker(meget lav lyd og ingen mulighed for at skrue op eller ned) er:

HTPC m. tvkort. sp/dif out fra onbord lydkort --> ind i digital-in i forstærkeren (surround til 5 højtalere + sub) Jeg har så fra koblet centerhøjtaleren som jeg har virket fint og vil gerne have tv'et til at virke som center ergo; forstærker "pre center-out" --> 9731. Tilsluttet jackstikket vedsiden af HDMI 2 porten som skulle kunne køre sammen med billedet der kommer ind i HDMI 2 porten.

ja det bliver jo nok lidt kryptisk skrevet, men håber I forstår mig :-)

Til top
ticker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-Juli-2006
Point: 352
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2006 kl. 20:19
Kan du bruge lyden generelt på TVéts højtaler, dvs det samlede lydbillede, og så lade være med at konnekte center til noget ?

Redigeret af ticker - 21-August-2006 kl. 20:20
Panasonic TH-50PX600E Plasma TV
Sony 29C3E 100Hz CRT TV
JBL L100 Century studie monitor
Nokia 9321S DVB-S receiver
Til top
hygge Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2006 kl. 11:41
Aha, det giver mening, i teorien burde det virke. Men kan det ikke tænkes at jack stikket forventer et forstærket signal til at starte med? Jack stikket på en pc eller kamera er normalt forstærket og kan tilsluttes et par høre telefoner mens jeg ikke tror dette er muligt direkte på pre-out fra surround forstærkeren. Dette kan forklarer den meget lave lyd.

#hygge

He he jeg er en tosse til at forklare det ordenligt, men prøver lige igen :-)

OK. Jeg har en HTPC, en forstærker, et philips9731d og en centerhøjtaler som jeg gerne vil slippe af med fordi den fylder formeget. Derfor vil jeg gerne have flyttet lyden fra centerhøjtaleren til fjernsynet. Måden jeg trode dette kunne gøres på men som ikke virker(meget lav lyd og ingen mulighed for at skrue op eller ned) er:

HTPC m. tvkort. sp/dif out fra onbord lydkort --> ind i digital-in i forstærkeren (surround til 5 højtalere + sub) Jeg har så fra koblet centerhøjtaleren som jeg har virket fint og vil gerne have tv'et til at virke som center ergo; forstærker "pre center-out" --> 9731. Tilsluttet jackstikket vedsiden af HDMI 2 porten som skulle kunne køre sammen med billedet der kommer ind i HDMI 2 porten.

ja det bliver jo nok lidt kryptisk skrevet, men håber I forstår mig :-)

Til top
thomas_filias Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-Juni-2006
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2006 kl. 11:19

Er der nogen der har fundet en løsning på dette? Jeg er også meget interesseret i at bruge 9731'eren som center.

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu