recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vejledning omkring køb af surround reciever
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vejledning omkring køb af surround reciever

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jumle Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-Juli-2009
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Vejledning omkring køb af surround reciever
    Sendt: 15-Juni-2015 kl. 17:52
Hej-fi nørder,

Jeg skal have brygget en hjemmebif sammen og ønsker mig lidt feedback fra det kloge fællesskab, vedrørende forstærker.

Jeg har umiddelbart lagt mig fast på valg af højttalere+sub, men er lidt ude at svømme mht. forstærkeren. Jeg laver et 5.1 setup med 3x dali fazon LCR i fronten/center, 2x dali Fazon SAT bagi, samt en B&W PV1D sub.

I hifiklubben anbefalede de Denon AVR-X4100W til 7500 kr., hvilket også er min økonomiske smertegrænse. Jeg faldt så over, at hifi-freaks.dk har en Marantz SR6009, nedsat fra 8200 til 6000 kr. Da de 2 forstærkere er samme prisklasse, virker hifi-freaks tilbud temmelig godt, men med min viden er jeg ikke i stand til at vurdere dette. Jeg bed mærke i, at X4100W har dolby atmos, men ved ikke hvor betydningsfuldt det er? Derudover har jeg læst mig til at X4100W har lidt flere watt per kanal, men har set mange steder at det skal man ikke rigtig regne med. De bruger også lidt forskelligt højttaler kalibrerings "software", men betyder det noget?

Mit spørgsmål går på om jeg bør springe på det gode tilbud... Hvad er forskellen i hvad jeg kan med den ene frem for den anden? Er der noget jeg skal være særlig opmærksom på? Er der en helt 3 jeg bør kigge på, og i så fald hvorfor lige den? Den skal have spotify connect.

På forhånd tak for jeres tilbagemeldinger :)

Redigeret af Jumle - 15-Juni-2015 kl. 18:03
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 28-Juli-2008
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2015 kl. 20:11
Hvis du ikke skal køre med højttalere i loftet så er Atmos underordnet.

Jeg ville klart springe på den billige Marantz hos Hififreaks fremfor Denon, da forskellen på de to maskiner er minimal..
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2015 kl. 20:55
Om du vælger den ene eller den anden, kan være lidt hip som hap. Denon og Marantz har samme ejer, og derfor en stor del af deres komponenter til fælles.

M.v.h.
Til top
Jumle Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-Juli-2009
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2015 kl. 19:20
Takker for feedback. 1 stk. SR6009 er nu på vej :)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu