recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3 som CD/DVD/BD afspiller?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS3 som CD/DVD/BD afspiller?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
jonlanghoff Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Juni-2008
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 241
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2009 kl. 21:59

Hvis lyden sendes via bitstream, nægter jeg at tro at den, i blindtest, vil kunne genkendes som 'ekstemt ringe' ved siden af en dedikeret afspiller. Jeg er ikke ekspert og jeg har ikke selv lavet en sådan sammenligning, men min logiske sans nægter mig at kunne tage dén slags udmeldinger alvorligt.

Men hvis det er muligt, vil jeg meget gerne overbevises om det modsatte, for jeg står nemlig selv og overvejer at købe netop en PS3 Slim. Vil jo ikke købe noget lort...

Til top
pr76 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2009 kl. 23:12
Oprindeligt skrevet af jonlanghoff jonlanghoff skrev:

Jeg er ikke ekspert og jeg har ikke selv lavet en sådan sammenligning, men min logiske sans nægter mig at kunne tage dén slags udmeldinger alvorligt.

Jamen lad din logiske sans blive hjemme og lad vær med at kommentere noget du ikke selv kender til/ har prøvet.

Noget JEG ikke kan tage alvorligt, er når nogle kommer med udmeldelser de abselut ingen erfaring har med. Det er der ikke nogle der kan bruge til en fis

Til top
jonlanghoff Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Juni-2008
Sted: Danmark
Point: 241
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2009 kl. 00:19

Jamen, jeg kender godt noget til emnet, så lad os da lige ta' den op!

På en CD/DVD/BD ligger informationerne gemt i binær form; 0'er og 1-taller. Disse bliver aflæst og videresendt, præcis som de ligger på mediet hvis afspilleren understøtter bitstreaming. Forstærkeren omdanner informationerne til analoge signaler og smider dem ud til højttalerne.

Foregår der ingen konvertering i afspilleren, må det altså være forstærkeren, højttalerne og højttalerkablerne der afgør hvordan informationerne fra mediet bliver præsenteret som lyd for lytteren.

Ergo, må lydkvaliteten fra en PS3 Slim være akkurat lige så god som dén man får fra enhver anden bitstream'ende afspiller.

Redigeret af jonlanghoff - 25-August-2009 kl. 02:02
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2009 kl. 12:44
Oprindeligt skrevet af pr76 pr76 skrev:

Oprindeligt skrevet af jonlanghoff jonlanghoff skrev:

Jeg er ikke ekspert og jeg har ikke selv lavet en sådan sammenligning, men min logiske sans nægter mig at kunne tage dén slags udmeldinger alvorligt.

Jamen lad din logiske sans blive hjemme og lad vær med at kommentere noget du ikke selv kender til/ har prøvet.

Noget JEG ikke kan tage alvorligt, er når nogle kommer med udmeldelser de abselut ingen erfaring har med. Det er der ikke nogle der kan bruge til en fis

Og hvor har du så din erfaring med hensyn til at lade PS3 slim bitstreame ?

Det var dog en utrolig aggresiv tilgang til det jonlanghoff skriver.

Jeg synes nu heller ikke PS3 er så ringe til cd. Der findes da bedre, helt sikkert, men nu skal man jo lige vægte hvor meget man går op i cd-afspilning.

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu