|
støj i højtalere |
Besvar ![]() |
Forfatter | |||
MC_Disko ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 651 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-Maj-2015 kl. 12:52 |
||
Jeg oplever lidt problemer med støj i mit surround setup (en konstant summen). jeg har forsøgt at fejlsøge, men endnu uden at sætte en effektiv stopper for problemet. jeg har forsøgt:
at koble alt udstyr fra forstærkeren (en NAD T765) på nær højtalere koblet baghøjtalere fra og kun kørt med fronthøjtalere. skiftet 230V kabel fra ingen jordben, til jordben og tilbage igen (marginalt forbedring ved det forsøg). fjernet evt. oprulninger på højtaler kabler. fjernet tætved liggende 230v kabler. kablerne til fronthøjtalerne er ca. 9 meter lange (Supra PLY 3.4S jorden er ikke er tilsluttet forstærkeren) og fremføres i træk rør sammen med et skærmet 10m Supra HDMI kabel. baghøjtalerne er ca. 5 meter lange (Supra Classic 2.5) Er vi ude i at det er forstærkeren selv som danner denne støj ? ![]() håber på lidt hjælp fra jer kloge hoveder :) |
|||
![]() |
|||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Det kunne være netstøj, som kan komme fra selve Reciveren og som forstærkes, eller det kommer ind i den udefra. Hvis det kommer udefra, så kan en skilletrafo være løsningen, er det internt i Reciveren, så skal det undersøges hvad der forårsager det. |
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
![]() |
|||
JakobSkaarup ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 14-Juli-2011 Status: Offline Point: 989 |
||
Har du et antenne kabel i nærheden? Hvis ja, så prøv at hid det ud af væggen, det gav problemer hjemme hos mig.
|
|||
![]() |
|||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
||
Har du 12v halogen lys?
Det kan også give elektrisk støj.
|
|||
![]() |
|||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
||
Hvis det er problemet kan sådan en hjælpe.
|
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
||
Var det mig der blev sendt ud for at fejlsøge hjemme hos dig, var det første jeg ville gøre at tage forstærker, en forlængerledning, to korte stykker højttalerkabel og højttalerne og forbinde det hele sammen ude midt på stuegulvet. Så kunne vi lytte efter om der er støj nogen steder. Klaus |
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
||
Du har enten en meget ny installation i et hus, eller fællesantenne. Klaus |
|||
![]() |
|||
JakobSkaarup ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 14-Juli-2011 Status: Offline Point: 989 |
||
Gammel ejerlejlighed med serielt forbundet kabel TV. Så alle er tvangsindlagt til fuldpakken
![]() |
|||
![]() |
|||
Enerneslo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 222 |
||
Er støjen der lige meget hvilket input du har valgt?
|
|||
![]() |
|||
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
||
slettet
Redigeret af turbo2 - 04-Maj-2015 kl. 20:41 |
|||
![]() |
|||
MC_Disko ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 651 |
||
Har jeg egentlig også tænkt som en mulig måde at teste, må vel erkende at jeg ikke kommer uden om sådan en test ![]() jeg har ingen antenne tilslutninger ved forstærkeren, og det eneste jeg har i huset er en normal antenne på loftet til at modtage DVB-T jeg har Jordvarmeanlæg stående i garagen, som dog sidder på en separat undertavle. kan den danne støj på 230V installationen (anlægget er selvfølgelig jordet)?
ja lige meget hvilket input jeg vælger er der støj.
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |