recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Konvertering af .ts filer til f.eks. avi
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Konvertering af .ts filer til f.eks. avi

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
cardigan Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cardigan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Konvertering af .ts filer til f.eks. avi
    Sendt: 29-December-2011 kl. 09:37
Hej!

Vi stod og skulle have et nyt TV før 11. januar, og så fandt vi et godt Sharp TV i Elgiganten - et Sharp LC-40LE530E på 100 Hz. Et af fjernsynets features er, at det kan optage udsendelser til USB-porten på siden af apparatet. De skriver, at man både kan bruge en USB stick eller en harddisk.

Jeg har testet med en 8 GB USB stick, og det virker fint. Den optager det, man sætter den til, og det kan afspilles på fjernsynet. Jeg har bare ikke fundet andre steder, det også kan afspilles. På nettet læser jeg, at VLC viewer har en indbygget facilitet til at afspille ts filer, men den vil ikke afspille. Jeg har downloadet et program, som hedder Tipard TS Converter. Når man forsøger at læse ts-filen ind i programmet, siger den "the file duration is less than 1 second". Så meget tyder på, at filen er anderledes end en standard ts fil.

Jeg vidste ikke, i hvilken gruppe, jeg ellers skulle poste dette spørgsmål, så undskyld hvis jeg skriver det forkerte sted! Men er der nogen, der kender et program til at fixe ts-filer, så de følger de normale konventioner for sådanne - og dermed kan oversættes til mkv eller avi?
Til top
bomndk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Marts-2006
Point: 422
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bomndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2011 kl. 09:46
Jeg vil tro at det er fordi at det du optager er "låst" til det fjernsyn som du optager fra.
Det gælder for alle de andre fjernsyn jeg har hørt om som kan optage over på en USB enhed.
Mvh
Bo

Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2011 kl. 23:01
jup. de fleste TV der kan optage direkte på ekstern medie laver krypterede optagelser og kan ikke overføres til en PC for videre forarbejdning.Det er en del af rettighedshavernes krav til enhederne.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu