recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - B&O system
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketB&O system

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2011 kl. 16:17
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Hvis man vil have et sådan gammelt anlæg, så er det vel for nostalgiens skyld og ikke for kvaliteten af der der kommer ud, var det for det, så er jeg da sikker på at man vil købe noget andet og væsentligt nyere som lever mere op til det.
Jeg har da ikke en SABA Meersburg for kvalitetens skyld, men fordi det da er sjovt at have noget der er næsten lige så gammelt som sig selv, og som stadig virker.
Hej   Radiomand
Kender Du tilfældigvis noget til en SABA Stereo Radio (Stor Type), med motoriseret skaladrev fra før 1968?  Hedder det med træfinish?

Sådan en B og O fætter 900 var vel med indbygget Grammofon forstærker (RIAA med gammelt udtryk), når der sidder stere dekoder i med mere, fra 87 til 108MHz FM.

Redigeret af moho - 08-Juli-2011 kl. 16:20
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2011 kl. 16:41

Den Meersbug jeg har, er der Automatisk søgning på, med en motor der trækker den rundt.
Den B&0 som trådstarter har, er der åbentbart Line In på Pladespiller tilslutningen, og så skal der bruges en RIIA forstærker.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JacobHedensted Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-Juli-2011
Sted: Horsens
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2011 kl. 17:38
Hej igen
Jeg har nu fået problemer med min RIAA forstærker. Den er simpelthen gået i stykker tror jeg. Er det normalt efter ca 6 måneder, eller er der måske en anden fejl. Skal jeg invistere i en ny?
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu