recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hjælp til konvertering fra dvd til Ipad
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

hjælp til konvertering fra dvd til Ipad

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
joern Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 501
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: hjælp til konvertering fra dvd til Ipad
    Sendt: 25-Januar-2013 kl. 08:57
Nogen der har forstand på konvertering af dvd film til Ipad?
Har fået et mærkeligt problem: uanset hvilket program jeg bruger til at konvertere film til min Ipad (konverterer nu kun fra dvd da jeg aldrig fik det til at virke fra MKV), så kører det fint så længe jeg sidder ved computeren og surfer på nettet eller laver andet, men går jeg fra den og lader den køre konverteringen f.eks. om natten, så kører den videre ca 15 min, hvorefter den går totalt ned i hastighed. Har flere gange været ude for at den faktisk går i stå og så bare kører med 1 fps i 12 timer. Har tjekket indstillinger for dvale for computeren, men det ser ikke ud til at den står til at gå i dvale. Nogle bud på hvad det så kan skyldes?

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2013 kl. 09:25
hvilket program bruger du?

ellers er der gratis programmet http://handbrake.fr/

og den sikre løsning .. koster dog lidt penge http://www.dvdfab.com/dvd-ripper.htm 

dvdfab har en default indstilling til ipad, hvor du bare vælger en profil... nu er det længe siden jeg har prøvet handbrake, men mener også den har en profil til ipad.. jeg endte dog op med at syntes dvdfab var det nemmeste at bruge...

afhængig af computeren og længden på filmen bør det dog ikke tage meget længere end 40 minutter +-

Redigeret af rhsin - 25-Januar-2013 kl. 09:26
Mvh

René
Til top
joern Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 501
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2013 kl. 10:38
Jeg har prøvet Handbrake, DvdFab Leowo. Alle med samme resultat. Den kører fint når jeg ind imellem bruger musen elller tastaturet, men går jeg fra computeren "drosler" den ned og går nærmest i stå
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2013 kl. 11:03
hmm har du noget strømspare sat til på computeren eller noget i forbindelse med pauseskærmen?, jeg ville nok starte med at kigge der.. omend den ikke burde gå i dvale når et program kører
Mvh

René
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2013 kl. 11:43
Hvis du sætter strømspare-tilstanden til "Maksimal ydeevne" så skulle den ikke drosle ned. Det er indstillingen for processoren du skal pille ved i strømstyringen.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
hugo1677 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-Februar-2013
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hugo1677 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 11:47
Måske et dumt spørgsmål, - er det windows eller Linux? (fordi på Linux er der nogle andre muligheder)

/H
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu