recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - USB-lyd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

USB-lyd

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
CHO Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-Januar-2012
Sted: Dk
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CHO Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: USB-lyd
    Sendt: 14-Juni-2012 kl. 14:42
Hej,

Jeg har min PC (HP Pavillion 8047 sc) tilsluttet dels et par B&W MM-1 usb-højtalere dels en Audio Pro Mondial S3 subwoofer, der er tilsluttet PC'en via en Audio Pro WF 100 dongle. Lydenhederne er tilgængelige og virker for alle højtalerne i PC'ens opsætning.

Problemet er bare, at jeg ikke kan få lydenhederne til at spille samtidig - how to do?

Vh
Chr.

Redigeret af CHO - 14-Juni-2012 kl. 14:55
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2012 kl. 15:37
Det er formentlig fordi det er to forskellige enheder der hver især fungerer som lydkort, og du kan kun spille til et lydkort ad gangen, medmindre du har en driver der supporterer noget andet. Fx kan nogle lydkort kobles sammen så man på den måde får flere kanaler. 
Til top
CHO Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CHO Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2012 kl. 15:42
Slettet

Redigeret af CHO - 14-Juni-2012 kl. 15:58
Til top
CHO Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CHO Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2012 kl. 16:02

B&W'erne og donglen har begge indbyggede lydkort/DAC, som gerne skulle kunne anvendes fortsat p.g.a. lydkvaliteten.

Lydenhederne ser i øvrigt således ud i opsætningen:

Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2012 kl. 16:33
Måske du kan finde hjælp her:

Jeg ved bare at når jeg bruger mit eksterne lydkort (RME Fireface UC), kan jeg ikke samtidig bruge computerens eget interne. 
Til top
CHO Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CHO Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2012 kl. 16:39
Tak for det - undersøger nærmere.
Til top
michael9000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2009
Point: 786
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael9000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2012 kl. 01:05
Det er ikke muligt...

Implementeringen i Windows 7/Vista til at afspille lyd (via WASAPI) er ikke bygget til at kunne sende lyden til mere end en lyd-enhed af gangen.
Skal du have det samme signal ud af 2 separate lydkort kræver det en software-afspiller som understøtter samtidig afspilning på flere lydkort.

Redigeret af michael9000 - 15-Juni-2012 kl. 01:09
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Marts-2006
Point: 1144
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2012 kl. 07:32
Har selv MM-1 højttalerne som lyder rigtig godt, bortset fra at der mangler noget i bunden.

Er der nye informationer som kunne muliggøre dette setup?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu