|
Nyt lydkort ? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
qpad ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Marts-2008 Status: Offline Point: 729 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 10-November-2012 kl. 20:33 |
Jeg har set på dette ASUS lydkort, men jeg ved ikke rigtigt om det er noget værd eller om det er forældet. Det er på tilbud i en butik, jeg ville dog spørge kyndige folk som jer her på forum inden jeg kaster penge efter det. Kan i sige lidt om det og evt. hvad sådan et bør koste idag. Det er et gammelt et de har på udsalg/restsalg.
http://www.asus.com/Multimedia/Audio_Cards/Xonar_D2X/
|
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
hvad skal det bruges til?
BS
|
|
![]() |
|
qpad ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Marts-2008 Status: Offline Point: 729 |
Det skal bare bruges i min stationære PC til lidt gaming, lidt tv kig og film.
Jeg har kun headset og 2.1 pc speakers men overvejer at sætte det til noget sorround via optisk senere.
|
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Jeg spørger da HD lydformaterne KUN kan overføres via HDMI og altså via grafikkortet (og visse crossover lydkort der ikke fungerer optimalt). Jeg kører selv 7.1 lyd ud fra min HTPC (HD5550) til min surroundforstærker i stuen og 2.0 til min Medion monitor (HD5450) i køkkenet.
Jeg vil bar lige nævne det for dig. Til det behov du beskriver tvivler jeg på at du får den store forbedring med det ASUS kort. BS
|
|
![]() |
|
Tak, du har nok ret, jeg havde forestillet mig at give max 200 for det og så bare købe det fordi det var skægt at have og håbet og lidt bedre lyd og måske bedre FPS i gaming, jeg gamer dog meget sjælent men hvis jeg kan få det til en fair pris er det så ikke værd at købe det ?
|
|
![]() |
|
Hvis jeg skulle vælge valgte jeg at spare de 200,- til en anden opgradering. Det er naturligvis kun min holdning.
BS
|
|
![]() |
|
azrael ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1695 |
Du er sikker på, at det er præcis D2X modellen og ikke måske DSX eller DGX? D2X hører nemlig til i ASUS' high end klasse. Kan næsten ikke forestille mig, at man kan få det til 200 kroner. Ellers ville jeg i al fald *meget* gerne høre, hvor man kan få det til den pris.
![]() |
|
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
|
![]() |
|
Ja der er D2X og det er mega highend kort, lyden er fantastisk intet mindre, jeg endte med at slippe 300,- for kortet, men det er godt givet ud syntes jeg.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |