recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt lydkort ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt lydkort ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
qpad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Marts-2008
Status: Offline
Point: 729
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér qpad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt lydkort ?
    Sendt: 10-November-2012 kl. 20:33
Jeg har set på dette ASUS lydkort, men jeg ved ikke rigtigt om det er noget værd eller om det er forældet. Det er på tilbud i en butik, jeg ville dog spørge kyndige folk som jer her på forum inden jeg kaster penge efter det. Kan i sige lidt om det og evt. hvad sådan et bør koste idag. Det er et gammelt et de har på udsalg/restsalg. 

http://www.asus.com/Multimedia/Audio_Cards/Xonar_D2X/
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2012 kl. 21:07
hvad skal det bruges til?

BS
Til top
qpad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér qpad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2012 kl. 21:29
Det skal bare bruges i min stationære PC til lidt gaming, lidt tv kig og film. 
Jeg har kun headset og 2.1 pc speakers men overvejer at sætte det til noget sorround via optisk senere. 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2012 kl. 21:48
Jeg spørger da HD lydformaterne KUN kan overføres via HDMI og altså via grafikkortet (og visse crossover lydkort der ikke fungerer optimalt). Jeg kører selv 7.1 lyd ud fra min HTPC (HD5550) til min surroundforstærker i stuen og 2.0 til min Medion monitor (HD5450) i køkkenet.

Jeg vil bar lige nævne det for dig.

Til det behov du beskriver tvivler jeg på at du får den store forbedring med det ASUS kort.

BS
Til top
qpad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér qpad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2012 kl. 21:56
Tak, du har nok ret, jeg havde forestillet mig at give max 200 for det og så bare købe det fordi det var skægt at have og håbet og lidt bedre lyd og måske bedre FPS i gaming, jeg gamer dog meget sjælent men hvis jeg kan få det til en fair pris er det så ikke værd at købe det ? 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2012 kl. 22:00
Hvis jeg skulle vælge valgte jeg at spare de 200,- til en anden opgradering. Det er naturligvis kun min holdning.

BS
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Point: 1695
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2012 kl. 00:09
Du er sikker på, at det er præcis D2X modellen og ikke måske DSX eller DGX? D2X hører nemlig til i ASUS' high end klasse. Kan næsten ikke forestille mig, at man kan få det til 200 kroner. Ellers ville jeg i al fald *meget* gerne høre, hvor man kan få det til den pris. Wink
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
qpad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér qpad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2012 kl. 19:27
Ja der er D2X og det er mega highend kort, lyden er fantastisk intet mindre, jeg endte med at slippe 300,- for kortet, men det er godt givet ud syntes jeg. 
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu