recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Windows 8 PC med touchskærm, hvilken?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Windows 8 PC med touchskærm, hvilken?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér acidman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Windows 8 PC med touchskærm, hvilken?
    Sendt: 29-November-2012 kl. 09:43
Hejsa.

Jeg overvejer allerede nu at købe bærbar Win 8 PC med touchskærm, men er usikker på om man bør vente grundet det meget lille udvalg af touch-PC'ere der er på markedet.

Jeg havde først tænkt det skulle være noget a la Samsungs ATIV serie med aftagelig skærm, men har besluttet at jeg prioriterer en større skærm højere end muligheden for at benytte PC som Tablet, så jeg tænker at det skal være en minimum 15" skærm, som ikke absolut behøver have HD-opløsning, gerne SSD harddisk, men ikke noget must. 

HVIS man skulle vælge at købe en bærbar PC med touch-skærm allerede nu, hvilke ville I så foreslå/anbefale?

Jeg har selv kigget på 

http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/barbar-computer/ACNXM49EG010/acer-aspire-v5-15-6-barbar-solv

men ved ikke om kvaliteten på blandt andet touchskærmen og tastatur er god nok?

Tager man de snusfornuftige briller på bør man vel vente.....eller hvad :-)
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2012 kl. 09:49
med mindre den bærbare, kan vippe skærmen rundt, så den får det der "TABLET" udseende, så vil jeg vente.. at sidde og trykke på en skærm, som hænger på et hængsel i en vinkel, fungere bare ikke.

og det er slet ikke hurtigere..

TABLETS og måske de der PC´er indbygget i skærm (som IMAC/HP) laver.. der har det en værdi. men ikke i en ganske almindelig laptop.

det skal være et sted hvor du helt vil af med tasteturet, og hvor det er for lige at starte noget mediaplayer, skifte nogle kanaler, eller arbejde som du gør på en tablet.

Jeg ville nok vente, og så ville jeg kigge på den her hvis det virkelig er nødvendigt.

Microsoft kommer med den SURFACE PRO, det er en tablet, men ikke som deres almindelige Surface.

den har I5 Cpu, HDxxx grafik, og kører den FULDE version af Windows RT, så købe den med det rigtige cover. JA den er ikke mange tommer. men du får PC i tablet form.. hvis touch er vigtig.

Plus du kan køre ganske almindelige windows programmer. 
Til top
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér acidman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2012 kl. 10:12
Hej Rasmus.

Ja, det er nok bedst at vente. Mener også det skal være en Intel I CPU og ikke ATOM. Jeg ved dog ikke om jeg vil give dig ret i at touch på en fikseret lodret skærm ikke er hurtigere end tastatur/mus - en kollega kører med ASUS Android tablet med tastatur og mus - Når han sidder i sofaen benyttes musen ikke, men derimod kun tastatur og touchskærm hvilket fungerer fremragende og hurtigere end når han bruger mus ved skrivebordet :-)
Til top
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér acidman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2012 kl. 10:19
I øvrigt findes der kun én version af Windows RT, altså versionen kun med Touch/tiles og apps - den fulde version du nævner er en af fuldblods Windows 8 versionerne....
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu