|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
WENSE ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 25-Oktober-2006 Status: Offline Point: 7 |
![]() Sendt: 25-Oktober-2006 kl. 20:56 |
Jeg har netop købt mit første plasmatv og det er et Fujitsu-siemens 42 P42-2H. Jeg er ellevild over endeligt at ha fået et ,men der er lige nogle ting der presser på.
For det første: Når vi ser f.eks. Ice age er der en ret tydelig "pixelering" ved hurtige bevægelser. Tydeligst på en blå baggrund. Kan det være kablerne fra DVD'erne der er af for dårlig kvilitet og derfor ikke kan overføre den datamangde der skal til??? Det leder mig ind på næste spørgsmål: Hvor gode kabler er det nødvendigt at investere i?? Og kan det rent faktisksk ses hvis man bruger nogle penge her??? Mit setup er som følger: Fujitsu'en (2xscart, 3xcomponet) Thomson dvb-t box (scart) Sony DVD optager (component) JVC surround reciver (component) Hvordan ville i tilslutte ovennævnte??? Er det bedst at lade dem gå i tv'et hver for sig eller DVb-t til optageren?? Enhver hjælp bliver påskønnet. På forhånd tak. Mvh. |
|
![]() |
|
Decap_dk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 175 |
![]() |
hmm hvad angår pixileringen i Ice Age så kan det jo skyldes mange ting. Som du selv nævner kan det være kablerne, men det kan også være resultatet af almindelig DVD-komprimering. Har du prøvet at afspille filmen på PC (evt med videolan, hvis du ikke har andet dvd-sw) og se hvorvidt dette også forekommer her - hvis det gør er det nok bare DVD'en. Hvis det derimod ikke forekommer så har du et problem et andet sted - og hvor dette er, er desværre svært at sige.
|
|
![]() |
|
Decap_dk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 175 |
![]() |
Her kan jeg kun sige (ud fra egne erfaringer): digitale kabler kan man erhverve sig så billigt som muligt - er kvaliteten ikke god nok, ser man det TYDELIGT og så skal man bytter man dem til nogle lidt bedre (køb over nettet så du har 14 dages returret (eller et andet sted som giver dette)). Hvad angår analoge kabler (component, scart, s-vhs og composite) så er det jo lidt sværer. Her vil signalet jo være analogt, og støj indstråles og blandes med signalet - hvilket forringer kvaliteten. Sådan er det bare! Her vil jeg tro at kabler i 2-3 kronersklassen (for 1-2m) er tilstrækkeligt. Jeg vil ligeledes anbefale at du køber ved avconnection da de har god kvalitet til rimelige priser. |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg ville nok forbinde DVB-T igennem din recorder - hvertfald hvis du har planer om at optage tv på et tidspunkt... ellers er der vel ikke meget ide i det. |
|
![]() |
|
lrev på jobbet ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2051 |
![]() |
Hej! Har selv ICE AGE....både 1 og 2-men har overhovedet ingen Pixeleringer. Synes netop at kvaliteten på dem er intet mindre end FANTASTISK. Og jeg har IKKE dyre kabler. Har du slået alle filtre og lign. fra på tv?(ellers gør det-og NED med kontrasten.) lrev Redigeret af lrev på jobbet - 26-Oktober-2006 kl. 10:06 |
|
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
|
|
![]() |
|
![]() |
WENSE bruger du de medfølgende kabler fra fx dvd eller lignende? og er de ikke fuld-kablet (har ikke alle 21 ben)
Hvis du kan svare ja til et af ovenstående spørgsmål så er det nok dit problem. Hvis kablet er et medfølgende kabel, så skal du regne med at det er ABSOLUT dårligste kvalitet (10 kr i harald nyborg) og så vil det nok hjælpe at købe dette. Har du mulighed for component-tilslutning er det naturligvis endnu bedre. Hvis du derimod ikke har et fuld-kablet kabel så er det formegentlig grunden. Så vil video nemlig overføres via composite - hvilket er det RINGESTE du kan få... |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |