|
Nyt om kanalbortfald i Panasonic tv |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Vilhelm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-December-2011 kl. 12:26 |
|
Efter at YouSee i november gennemførte nogle kanalændringer, har der
været mange meldinger om bortfald af tv-kanaler fra kanallisten i
Panasonic tv, fortrinsvis modeller fra serie 10 og 20. Se bl.a. denne tråd og denne tråd.
Bortfaldet viser sig efter at tv'et har stået standby eller været
helt slukket. I enkelte tilfælde smider tv'et hele kanallisten. Men
sædvanligvis vedrører bortfaldet de samme 4 tv-kanaler:
1 DR1, 4 Infokanalen, 88 SVT 2 HD og 91 ARD HD.Disse tv-kanaler sendes i Hovedstadsregionen på frekvens 248 MHz. Bortfaldet har intet med dårlige antennekabler eller antenneinstallationer at gøre. Jeg mailede til Panasonic Kundesupport
og forklarede sagen omhyggeligt. Panasonic svarede kort at "YouSee har
ændret sine sendinger" og bad mig ringe op. Det gjorde jeg så. Supporteren ville straks have mig til at
sætte mit tv til fabriksindstilling, hvorefter jeg skulle vælge Danmark
som land. Jeg indvendte at kun med Finland som land havde jeg YouSee's
TV Guide (EPG). Men der var ikke andet at gøre end at følge hans
anvisninger og vælge Danmark. Han ledte mig nu igennem den kringlede vej
til en automatisk kanalsøgning, når man har valgt Danmark.
Fremgangsmåden er beskrevet af YouSee Support i denne tråd side 6. Undervejs i processen forsøgte jeg at
føre en samtale med supporteren om problemet med tab af kanaler og
opfordrede Panasonic til at skrive om det her i Recordere. Men det blev
afvist, og pludselig havde han ikke mere tid, hvilket var højst
utilfredsstillende. Jeg fik ingen forklaring på problemet, og det ser desværre ikke ud til at Panasonic vil gøre noget ved det. Jeg har nu i 3 dage kørt med Danmark som land. Der har ikke været bortfald af kanaler, men nogen garanti for at det fortsætter, fik jeg ikke. Der er ingen TV Guide når man vælger
Danmark på Panasonic V10, og den vil jeg ikke undvære. Derfor har jeg
igen valgt Finland som land og gennemført en kanalsøgning, som forklaret
af psk og af mig i denne tråd s. 8-9. Når de 4 kanaler bortfalder, laver jeg lynhurtigt en manuel søgning på frekvens 248,00 MHz, og alt fungerer som det skal. Nogle gange endda i flere dage!
Redigeret af Vilhelm - 13-December-2011 kl. 12:29 |
||
Venlig hilsen, Vilhelm
|
||
![]() |
||
Dana ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 14-December-2011 Status: Offline Point: 4 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg har også haft de samme problemer med mit panasonic model V10.
Løsning på problemet: Menu-> Indstiiling-> System-> Systemopdatering-> Auto-opdat.søgning i standby - Fra Der er TV-Guide både på Sverige og Finland som valgt land. MVH Dana |
||
![]() |
||
Deaster ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-Maj-2006 Status: Offline Point: 150 |
|
Tak for opdateringen, og jeg prøver lige Danas løsning når jeg kommer hjem.
|
||
![]() |
||
Vilhelm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
|
Mange tak, Dana! Jeg har overset muligheden for a slå "Auto-dat.søgning i standby" fra. Jeg vil gå videre til Panasonic med denne oplysning. Det er rigtigt at der er TV Guide både med Sverige og Finland som land (derimod ikke med Danmark). Men vælger man Sverige, får man desværre kun få af kanalerne på de kanalpladser YouSee har givet dem. Mange tv-kanaler lægges på kanalpladser over 1000 og i en tosset orden, ligesom der indgår en lang række lokalstationer m.v. uden signal som man undgår ved at bruge Finland. |
||
Venlig hilsen, Vilhelm
|
||
![]() |
||
jahafa ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Februar-2011 Sted: Farum, DK Status: Offline Point: 254 |
|
Hej.
Nedenstående virkede på min G10:
Løsning på problemet:
Menu-> Indstiiling-> System-> Systemopdatering-> Auto-opdat.søgning i standby - Fra JH |
||
![]() |
||
|
-> Dana!
Jeg overså at det var dit første indlæg. Så velkommen på Recordere Forum! Din løsning virker også hos mig (med Finland som land). Foreløbig er der dog kun gået to dage uden tab af kanaler. Endnu en gang tak. |
||
Venlig hilsen, Vilhelm
|
||
![]() |
||
|
Det samme her, jeg har ikke mistet de fire kanaler endnu, til gengæld kan jeg ikke længere finde MTV HD
![]() |
||
![]() |
||
|
Godt! ![]() MTV Live HD bør ligge på kanalplads 172. Frekvensen er 482 MHz i Hovedstadsområdet. |
||
Venlig hilsen, Vilhelm
|
||
![]() |
||
|
Tak, den søger jeg på når jeg kommer hjem. |
||
![]() |
||
JensP ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 22-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5 |
|
Hej Vilhelm
Jeg har samme problem som dig, både på et X10 og et G20, og har haft det med skiftende kombinationer af kanaler før omlægningen og det samme sæt du nævner efter omlægningen. Det hører med, at hele min installation er HF-tæt og signalkvalitet og styrke er perfekt på de kanaler der forsvinder. Den af Dana foreslåede løsning virker desværre ikke på nogen af fjernsynene, men på X10'eren holder kanalerne tilsyneladende op med at forsvinde, når man lader være med selv at ordne dem i en favoritliste ![]() Hos mig giver en supplerende kanalsøgning det "fine" resultat, at samtlige kanaler forsvinder - selvom der kun er valgt en supplerende søgning, ikke en fuld - opdagelsen er derfor gjort fordi jeg ikke længere gad ordne kanalerne... Jeg er derfor meget interesseret i at høre om du virkelig har fået løst dit problem fuldstændig. Jeg har i øvrigt læst på det lokale net, at Yousee har så lidt styr på teknikken, at der nu må installeres spærrefiltre mellem Yousee og den lokale central fordi de jævnligt udsender så kraftige ureglementerede (og udokumenterede) HF-signaler i forbindelse med vedligeholdelse og fejlsøgning, at det lægger nettet/centralen ned. Jeg har ingen anelse om om det har med sagen at gøre, men sammenholdt med at kanalerne ikke kun forsvinder på Panasonic, men også opleves på visse Sony og Samsung modeller i omgangskredsen, synes jeg det antyder hvem der burde holdes ansvarlige for det utålelige rod det er at geninstallere samtlige kanaler flere gange om ugen. Edit: Fandt lige denne http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=89044&PN=8&title=guide-p-x10 hvor jeg kan se at problemerne har været massive længe før jeg opdagede dem, og jeg kan også se at der vist ikke er noget i denne sag der tjener Panasonic til ære, så mon ikke Panasonic og Yousee er cirka lige ringe. Jeg er i hvert fald færdig med at anbefale nogen af delene til ikke-nørder blandt familie og venner... Mvh. Jens
Redigeret af JensP - 02-Januar-2012 kl. 03:17 |
||
![]() |
||
|
Den af Dana foreslåede løsning med at slå "Auto-opdat.søgning i standby" fra, virker på mit Panasonic V10E. Der har ikke været tab af kanaler siden 16. dec. 2011. Jeg har ikke brugt Favoritliste. Jeg bruger Finland, Helsinki som land for at have TV Guide, hvad Danmark ikke giver, og for at få kanalerne i den kanalpladsorden som YouSee bruger, hvad Sverige ikke giver. Der er brugt netværks-id 100, og under Autosøgning brugt "Fuld" søgning i stedet for "Hurtig". Du henviser selv til den tråd fra 2010 hvor du på side 8-9 kan se psk's og min opskrift på søgning med Finland som land. Hvad mener du med supplerende kanalsøgning? Hvis du mener "Opdatering af DVB-C-kanalliste", er det rigtigt at samtlige kanaler forsvinder. Ligeledes finder du ingen, hvis du derefter siger OK til en "Autosøgning" uden at vælge "Fuld" søgning. Da jeg tidligere havde gentagne bortfald af 4 kanaler på frekvensen 248 MHz, lavede jeg en "Manuel søgning" på denne frekvens, og de manglende kanaler blev øjeblikkeligt fundet og indplaceret på kanallisten med de rigtige kanalpladsnumre. Jeg mailede en uge før jul til Panasonic Support, med henvisning til sagsnummer og sagsforløb, og forklarede hvordan Danas løsning sammen med Finland som land havde løst problemet, samtidig med at jeg kunne beholde YouSee's TV Guide. Men Panasonic har ikke svaret. Jeg synes at Panasonic Danmarks indsats i denne sag, der berører flere af deres topmodeller, har været ringe. |
||
Venlig hilsen, Vilhelm
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |