recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kabling meller Onkyo og subwoofer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKabling meller Onkyo og subwoofer

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2011 kl. 11:56
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvis ikke der står noget om hvilken der er LFE indgang, ville jeg tilslutte begge, hvilket jeg så også har gjort på min XTZ sub. For her står der heller intet om hvilken det er. Og så har jeg ydermere sat subsignalet i recieveren til at være LFE+Main, hvilket skulle gi' en bedre styring af autotænding af sub'en

LFE+Main indstillingen gør dét at den sender bas-signalet fra dine fronter til subwooferen, selv om højttalerne er indstillet til "large" (normalt vil subben kun få LFE sporet plus bassen fra de højttalere der er indstillet til "small"). Om dét er en god idé, afhænger af det enkelte setup, det er i hvert fald en dårlig idé bare at gøre det for at få auto-funktionen til at virke bedre, uden at overveje indvirkningen på lydbilledet.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2011 kl. 11:59
Og iøvrigt er jeg generelt modstander af at bruge Y-splitter til subwooferen, medmindre det specifikt fremgår af manualen at man skal gøre det. Det gør, udover følsomheden på auto-funktionen som jeg personligt ikke ville bruge alligevel, ingen forskel på lydkvaliteten, tværtimod er det et led ekstra. Undtagelsen er de (meget få) subwoofere der indeholder en stereo-forstærker og en enhed med to svingspoler (eller flere enheder). Bemærk i den forbindelse at flere enheder eller flere svingspoler godt kan drives af en mono-forstærker. Udover en enkelt Cerwin Vega, som har to svingspoler mens jeg stadig er i tvivl om den reelt har to forstærker-kanaler, så kan jeg ikke komme i tanke om en subwoofer der ikke reelt er konstrueret som en mono. Alt andet ville iøvrigt også være dårligt design.
Til top
Slettegaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2006
Sted: Nordfyn
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2011 kl. 12:01
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Connecting via Line Input

If your amplification system has a dedicated subwoofer line output

then you should connect your 3080 via the Line Input on the rear panel

using a good quality phono lead. Note that if your amplification

system has a mono subwoofer line out then use the Left/Mono socket

on your 3080.

LÆS DIN MANUAL

DEN SKAL TILSLUTTES LEFT IN, HVILKET ER EN DEDIKERET MONO TILSLUTNING: 

Jeg havde åbenbart ikke læst hele manualen.
Tvivlen lå nok også om det reelt er en mono subwoofer udgang der er på min Onkyo.
Jeg er nybegynder indenfor surround. Hvis det kan være en undskyldning.Embarrassed
Mvh Lars.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3802
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2011 kl. 12:16

Connecting a Powered Subwoofer

Using a suitable cable, connect the AV receiver’s PRE

OUT: SUBWOOFER to an input on your powered subwoofer,

as shown. If your subwoofer is unpowered and

you’re using an external amplifier, connect the PRE

OUT: SUBWOOFER to an input on the amp.

The same signal is output from each jack.

Det fortæller din Onkyo manual også, at det er et mono signal ( samme signal i begge stik ). Altså 1 kabel fra sub pre out til subwoofer left line in ( markeret som left, hvid eller sort inderbeklædning i stik ).
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2011 kl. 12:22
Det er begrænset hvad jeg kan prøve lige nu da vi skal have familien til moddag kl. 13.
Jeg har dog nået at tilslutte subwoofer til receiver Sub pre out og indstillet receiver til at have sub tilsluttet.
Det gav desværre ingen lyd i subben så jeg må sætte mig ned når gæsterne er gået og læse begge manualer igennem.
Mvh Lars.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2011 kl. 13:05
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvis ikke der står noget om hvilken der er LFE indgang, ville jeg tilslutte begge, hvilket jeg så også har gjort på min XTZ sub. For her står der heller intet om hvilken det er. Og så har jeg ydermere sat subsignalet i recieveren til at være LFE+Main, hvilket skulle gi' en bedre styring af autotænding af sub'en

LFE+Main indstillingen gør dét at den sender bas-signalet fra dine fronter til subwooferen, selv om højttalerne er indstillet til "large" (normalt vil subben kun få LFE sporet plus bassen fra de højttalere der er indstillet til "small"). Om dét er en god idé, afhænger af det enkelte setup, det er i hvert fald en dårlig idé bare at gøre det for at få auto-funktionen til at virke bedre, uden at overveje indvirkningen på lydbilledet.
Fronterne er i mit tilfælde sat til "small", da jeg får en renere bas ved at sætte slavebassen ud af drift. Delefrekvensen er 80 Hz, og er egentlig pænt dyb kan jeg høre.
Jeg skrev også forkert. Jeg har sat vol på sub til "kl 9" inden kalibreringen, for at få så kraftigt et signal som muligt til sub'en, og dermed en bedre auto-styring. Og den vil jeg ha', da jeg aldrig husker selv at slukke.

Redigeret af Kampus - 18-September-2011 kl. 13:06
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1129
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2011 kl. 08:47
Drop y-split! Der er stereo indgang på sub´n fordi det skal der være hvis den tilsluttes en stereo forstærker. Da surr. har mono udgang tilsluttes den bare i den ene indgang.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2011 kl. 16:59
Så fik jeg liv i subwooferen. Da jeg købte receiveren fik jeg et subwoofer kabel med. Det har jeg brugt til Left in på subwooferen og det virker Smile
Nu skal jeg "bare" lære at bruge receiveren rigtig.
Tak for alle gode input.
Mvh Lars.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu