recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan fungere amazon?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvordan fungere amazon?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvordan fungere amazon?
    Sendt: 10-November-2010 kl. 15:02
Nu har jeg kigget lidt rundt på amazon Og det er jo super billigt.

Men jeg har nogle enkelte spørgsmål.

Hvis man bliver taget i tolden hvor mange procent er afgifterne på? Jeg ved at moms ligger på 25% men ved intet om afgifterne.

Hvis man bliver taget i tolden vil det så være billigere end i Danmark alligevel? Altså jeg tænkte på alien boksen på blu Ray. I Danmark koster den 600 men på amazon koster den det der svare til 330kr. Men hvis man så bliver taget i tolden vil jeg så kunne risikere at betale måske 650 for den fra amazon eller vil det stadig være billigere?

Har i nogensinde haft nogle problemer med amazon og hvordan løste i dem?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2010 kl. 15:06

Hvis det er Amazon co.uk og vare ikke afsendes fra f.eks kanaløerne, så er der jo EU.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2010 kl. 15:07
Ja det er amazon co.uk
Til top
wigant Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-November-2006
Sted: Denmark
Point: 132
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2010 kl. 15:08
Som radiomanden skriver er det 100% sikkert at bestille såfremt det drejer sig om amazon.co.uk.

Her er ingen told/afgift risiko da det er indenfor EU.

....og ja, der er ofte mange penge at spare ift. DK

Redigeret af wigant - 10-November-2010 kl. 15:09
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2010 kl. 16:09

amazon.co.uk er vist den eneste UK butik hvor du betaler dansk moms inden afsendelse. Den pris der står inden kurven er den engelske pris. Den blir' lidt højere med dansk moms, men der er mange penge at spare alligevel. Især efter at de er begyndt at sende gratis til Danmark.ClapBig smile

Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2010 kl. 16:20
- som Radiomanden skriver skal du være opmærksom på om de varer du bestiller bliver afsendt fra kanaløerne - det er tilfældet for en del af forhandlerne - øerne er med i EU, men under en specialordning mht told og moms.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12348
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2010 kl. 16:40
Køber man direkte hos Amazon er det dog aldrig fra en kanalø. Det vil fremgå tydeligt hvis man køber hos en ekstern sælger, og det vil også fremgå hvis denne sender fra en kanalø.

Som nævnt betaler man lidt mere end den pris der står på siden, da den er angivet med 17,5% engelsk VAT. Når man tjekker ud skiftes denne ud med 25% dansk moms, og man får at vide det præcise beløb før man endeligt bekræfter handlen.

For nyligt er der kommet en mulighed for at vælge gratis forsendelse, hvis man køber for mindst £25. Denne angives til at være lidt langsommere end den der koster et par pund eller tre, alt efter ordrens størrelse, men i praksis kan det godt være hurtigere, f.eks. hvis de sender varen fra Tyskland, som det sker fra tid til anden.

Hvad angår moms, told og afgifter generelt, så er det dyreste i den forbindelse oftest de 160,- det koster at få internationalt postcenter til at udfyre denne 'service'. Toldgrænsen er hævet til over 1000,-, så det er for det meste kun moms man betaler 160,- for at få lov til at betale. Men intet af dette er selvfølgelig aktuelt ved køb direkte hos Amazon.

Mht. Alien Anthology, så har du jo selv observeret den store prisforskel. Sådan vil det oftest være med denne type udgivelse, og indholdet på de engelske skiver er identisk med indholdet på de danske.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu