recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DTS X
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DTS X

Besvar Besvar Side  <1 8910
Forfatter
Besked
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2015 kl. 10:36
Personligt syntes jeg at det kunstneriske ligger mere i sound designet end i mixet.. Dermed ikke sagt at man ikke kan være en yderst talentfuld mixer.. Men de fleste med bare en smule grej, kan forhåbentlig blive enige om at MEGET loudness er noget vi helst vil være foruden, ligeledes at lyden clipper og at HPF på LFE sporet ikke er ønskværdigt. Jeg har aldrig oplevet disse 3 ting på samme Dolby mix, men dog på et hav af DTS mix..

Redigeret af Therien - 10-April-2015 kl. 10:37
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2015 kl. 10:59
Er du sød at nævne nogen af de DTS-mix?
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2015 kl. 11:05
Lav evt. en tråd om mixes hvor vi kan snakke frem og tilbage om hvilke mixes der er fede og hvorfor... :)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2015 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

ingen kompresion

Denne påstand er i hvert fald ikke rigtig, der findes ikke et eneste soundtrack hvor der ikke er blevet brugt en kompressor, til at få styr på dele af lyden (især dialog), og det skal vi være glade for, ellers skulle vi skrue op og ned hele tiden, hvis vi vil høre alt hvad der blev sagt.

Det er ikke længe siden at jeg så Star Trek, i min nye bio, og ja, der er mange lækre effekter og godt gang i sub'en. Men lyddesignet er bare ikke noget særligt i mine øre, og derfor vil jeg ikke kalde det et perfekt lydspor, bare fordi at det kan måles til at havde massere af dynamik, aldrig spille højere op end +12db, og har subsoniske lyde.

Men i min bog er perfekte lydspor sådan nogen som ledsager film som "Fight Club" og "Gravity". Genialt, originalt og immersive. Men det er selvfølgelig et spørgsmål om smag, og heldigvis har vi ikke alle den samme smag!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2015 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Lav evt. en tråd om mixes hvor vi kan snakke frem og tilbage om hvilke mixes der er fede og hvorfor... :)

Roger ... over and out!
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Point: 687
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2015 kl. 11:15
Mener at Gonzo, lavede en sådan tråd et par mdr tilbage..! ?? eller er det mig der husker forkert.!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2015 kl. 18:15
Her er en guide til DTS:X, så burde alle hvis kunne få afklaret hvad det nye format kommer til at tilbyde.

DTS:X guide
Til top
submaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-Oktober-2007
Point: 471
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér submaniac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2015 kl. 19:08
God artikel. Tak for link.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2015 kl. 19:04
Lidt mere nørde info
Til top

Besvar Besvar Side  <1 8910

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu