recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yamaha rx-600 tuner indstlling
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yamaha rx-600 tuner indstlling

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny From Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Yamaha rx-600 tuner indstlling
    Sendt: 24-Marts-2015 kl. 09:15
Har lige købt ovennævnte receiver, men har et problem som jeg ikke umiddelbart kan løse, når receiveren står på FM kommer der lyd i alle 5 højttalere, og det lyder efter min mening forfærdeligt

Spørgsmålet er nu, hvordan slår det fra, så der kun er ren stereo lyd, altså kun i 2 højttalere, jeg syntes ikke umiddelbart at jeg kan læse mig frem til løsningen i den elendige brugs forvirring

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2015 kl. 09:51
Trykker på "Sur. Decode" knappen, indtil der står stereo i display.

M.v.h.
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2015 kl. 10:46
Og andre metoder ser ud til at være at trykke på "Music" på fjernbetjeningen, som på vejen lægger turen forbi tokanalsstereo og de anførte 5 kanaler foruden diverse lydprogrammer.

Derudover kan der trykkes på "Straight"-knappen på fronten for at koble ren stereo uden dikkedarer til og viceversa.

Kilde:

http://download.yamaha.com/search/product/?language=en&site=europe.yamaha.com&category_id=16446&product_id=1823871

Nærmere bestemt denne manual side 40 og 41.

RX-S600/RX-S600D Owner's Manual. Manualen fylder 8,11 Mb.

Mvh. Jørgensen
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny From Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2015 kl. 11:58
Oprindeligt skrevet af Jørgensen Jørgensen skrev:

Og andre metoder ser ud til at være at trykke på "Music" på fjernbetjeningen, som på vejen lægger turen forbi tokanalsstereo og de anførte 5 kanaler foruden diverse lydprogrammer.

Derudover kan der trykkes på "Straight"-knappen på fronten for at koble ren stereo uden dikkedarer til og viceversa.

Kilde:

http://download.yamaha.com/search/product/?language=en&site=europe.yamaha.com&category_id=16446&product_id=1823871

Nærmere bestemt denne manual side 40 og 41.

<a><span>RX-S600/RX-S600D Owner's Manual. Manualen fylder 8,11 Mb.

Mvh. Jørgensen
</span></a>

Tak, det var det
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny From Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2015 kl. 09:47
Så er den gal igen, nu kan jeg ikke høre FM radio, højttalerne er slået fra et eller andet sted, højttaler ikonerne vises ikke når receiveren står på FM båndet, og der kommer ingen lyd ud.

Det er kun på FM båndet, der er både ikoner og lyd på AM båndet og TV lyden er der heller ikke problemer med.

Jeg er slet ikke i tvivl om, at jeg har fået slået lyden fra et eller andet sted, men hvor ?
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2015 kl. 09:55
Mute-knappen? Eller det er ikke sådan at dit antennekabel er faldet ud?

Hvordan gik det med den ASUS WL-330N du spurgte om - har valgt at få fat på sådan en?

M.v.h.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny From Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2015 kl. 10:01
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Mute-knappen? Eller det er ikke sådan at dit antennekabel er faldet ud?

Hvordan gik det med den ASUS WL-330N du spurgte om - har valgt at få fat på sådan en?

M.v.h.

Mute er ikke rørt - det skal lige bemærkes, at jeg har kunnet høre FM radio

Asus så langt er jeg ikke kommet endnu
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny From Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2015 kl. 14:23
Problemet er løst - det var en dårlig antenne forbindelse, som forårsagede problemet
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2015 kl. 14:55
Oprindeligt skrevet af Benny From Benny From skrev:

Problemet er løst - det var en dårlig antenne forbindelse, som forårsagede problemet

Som jeg sagde!

M.v.h.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu