recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mikrofonstativ hvor?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mikrofonstativ hvor?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3792
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mikrofonstativ hvor?
    Sendt: 01-April-2015 kl. 21:50
Jeg er egentlig træt at opstille lysestage og diverse hver gang jeg vil lave en kalibrering af mine højtalere. Da jeg har anskaffet mig et spl meter også, men samme mulighed for at skrue fast som min yamaha ypao mikrofon ville jeg gerne finde et stativ til formålet.
Men jeg kan kun finde til sang mikrofoner osv. Hvor skal jeg finde sådan en simpel billig en henne?
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2015 kl. 21:57
Mon ikke du kan bruge et kamerastativ.
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik.

En audiofil har musik for at høre sit anlæg.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2015 kl. 22:02
Muligvis? Både mikrofon og spl meter kan skrues på..
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2015 kl. 22:04

Et kamera stativ skulle da være brugbart til formålet. Brugte et sådan da jeg satte min Marantz op, gevindet på mikrofonen er det samme som på kameraet, så nemt at montere den på stativet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2015 kl. 22:17
Ok ok.. Det har elgiganten da ved jeg:).. Tak for det:)
Til top
pjonassen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Maj-2010
Sted: Danmark
Point: 154
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pjonassen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2015 kl. 23:34
Jeg har købt mit hos discoworld. De findes i forskellige prisklasser.
http://www.discoworld.dk/default.php?cPath=185_194

Du kan med stor fordel købe denne adapter

CM01 Video Camera. Den kan skrues ind i bunden af mikrofonen.

Det passer som fod i hose.

Redigeret af pjonassen - 01-April-2015 kl. 23:35
LG 60PM970T
Marantz av8022a + mm7055
Marantz 7007
Focal Sib XL

Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2015 kl. 18:24
Come on... http://bit.ly/1GPvCP0
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2015 kl. 20:02
Nu spurgte jeg fordi at jeg kun fandt stativer til en sang mikrofon og aldrig har brugt eller tænkt i de baner;). Men tak for hjælpen.

Blev trods det klogere at et kamera stativ er langt nemmere at anskaffe og kan så samtidigt bruges til andet:)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu