recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med zone2 lyd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Problemer med zone2 lyd

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
dumb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Status: Offline
Point: 439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dumb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Problemer med zone2 lyd
    Sendt: 02-April-2015 kl. 09:23
Hej,
jeg har et setup i stuen, med både TV og Projektor, de 2 setup's vender dog ikke ens, TV'et står på tværs i rummet og projektor setup'et står på langs i stuen. Det jeg prøver at få til at fungerer er at bruge zone2 til TV'et med 2 tilkoblet højttalere på receiverens zone2 udgang og så MAIN til projektor med surround setup. Jeg har ud over det flg. udstyr sluttet til: PS3 og HTPC. Umiddelbart virker det fint, jeg kan få billede fra både PS3 og HTPC på TV'et, men der er problemer med lyden. Stereo lyd kommer fint igennem, men alt andet giver ingen lyd på zone 2. Så ser jeg f.eks. DR er der lyd, men skifter jeg til en kanal med surround = ingen lyd. Starter jeg PS3 er der fint lyd i menu'en, men ved spil og film = ingen lyd. Sætter jeg lydindstillingerne på PS3 til maks 2 ch. PCM, så er der lyd i både film og spil. Jeg havde en antagelse om at receiveren kunne nedskalerer et evt. surround spor til 2 kanaler, inden den sender det videre til zone2. Er der andre som har et lign. setup, evt. med zone2 i et andet rum, for det burde jo give samme problemer? Er der en indstilling jeg har "glemt" eller kan det bare ikke lade sig gøre?

Min receiver er en Yamaha rx-a3030.

/Thomas 
TV: 60" Sharp LE636
Projektor: Sony HW55ES
Lærred: 110" HiViLux motoriseret
Front/Center: Paradigm MilleniaOne
Bag: S/A Talent
Sub 1: XTZ 10.16
Sub 2: Velodyne SPL-800i
Receiver: Yamaha RX-A3030
Til top
dumb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Status: Offline
Point: 439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dumb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2015 kl. 08:07
Slet ingen der bruger zone2 som lyd til ekstra tv?
TV: 60" Sharp LE636
Projektor: Sony HW55ES
Lærred: 110" HiViLux motoriseret
Front/Center: Paradigm MilleniaOne
Bag: S/A Talent
Sub 1: XTZ 10.16
Sub 2: Velodyne SPL-800i
Receiver: Yamaha RX-A3030
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2015 kl. 09:00
Nej, sådan noget "fint" nogen kan min slet ikke :-)

Men dit problem er nok at der kun er en lyd (og video) processor i forstærkeren og den kan kun bruges til main zone. Hvis jeg læser i manualen, står der også at video til zone 2 skal være i samme format ind og ud (kan ikke konvertere fra HDMI til composite eller omvendt), hvilket ikke er noget problem i main zone.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu