|
Hvor langt skal en sub gå ned i hz |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
thomnico ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Albertslund Status: Offline Point: 493 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 05-April-2015 kl. 18:12 |
Jeg har efterhånden set på en del subs for at et billede af hvad der kunne passe til mit behov, men det slår mig at der er kæmpe forskel på hvor langt ned i frekvens de enkelte mærker går, men de fleste går fra 20-40 hz. Det er også tydeligt at der selvfølgelig også er forskel på prisen.
Hvor langt ned i frekvens mener i man bør gå som minimum og gør de sidste 10-20 hz en forskel? |
|
![]() |
|
Therien ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-September-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1366 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Når du kommer ned under 30-20 hz så bliver det mere fysisk end det bliver "lyd".. Det er så op til den enkelte hvad der er vigtigt.. Personligt har jeg et filter på lige lige under 20 hz der får min subs til at rulle af.. De siger 0 og en skid ved 10 hz..
|
|
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
|
|
![]() |
|
Andersss ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2011 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 579 |
Menneskets hørelse stopper ved 20 hz (cirka). Og det er for unge personer. Nu ved jeg ikke hvor gammel du er og hvad din hørelse har været igennem, men det vil ikke være uhørt, hvis du ikke kan høre hvad der sker under 30 hz. Tilstrækkeligt kraftige subs kan til gengæld give dig bassen igennem maven, men det kræver så også sin bas.
|
|
![]() |
|
miko ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-Januar-2011 Sted: Nuuk Status: Offline Point: 39 |
En lille hz lytter: https://www.youtube.com/watch?v=H-iCZElJ8m0
|
|
Marantz sr7005 ud5005 Behringer A500 Dynaudio Focus 260 Focus 210c. Panasonic AX800
|
|
![]() |
|
Just Curious ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Maj-2010 Sted: Frederikssund Status: Offline Point: 519 |
jeg har downloadet en gratis signal generator app til min ipad - isæt jack - phono kabel mellem ipad og AVR ell. direkte i subben - så kan du direkte se og mærke hvor langt din/e subs går ned i frekvensen..
obs. husk lige ! - kun at sende rene sinus kurver ind i dit anlæg og undlad at bruge firkant og savtak kurver til test af dit anlæg det kan nemlig gå grueligt galt.. ![]() |
|
![]() |
|
thomnico ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Albertslund Status: Offline Point: 493 |
Det er ikke så meget at jeg savner noget til at teste min sub, men mere i forhold til ny erhvervelse om hvad man skal gå efter, men tak for inputs indtil videre
![]() |
|
![]() |
|
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
Det kommer vel en del an på hvad man kalder for "lyd" og hvor højt man skruer op. For de fleste vil de nok være det nemmest at teste hvad man kan høre med et par fornuftige hovedtelefoner og nogle test toner. Personligt kan jeg godt "høre" 20Hz men det fornemmes ikke som en tone, nærmere som trykken i ørerne. Det er meget sjovt at eksperimentere med. Også i den anden ende. Det kniber efterhånden lidt i den høje ende af diskanten. Jeg er 40 år. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |