|
Manglende DVB-C kanaler på Yousee |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
thenndk ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 33 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11-Januar-2012 kl. 21:25 |
Mangler efter automatisk kanalsøgning idag på fuldpakken hos Yousee ca. halvdelen af kanalerne, de vises i EPG'en men mangler TV signal.
Havde alle digitale kanaler incl. HD inden kanalsøgningen.
De kanaler der virker har fuld signal styrke (99).
Tv'et er et Sharp 40LE705S.
Mvh Torben
|
|
Mvh Torben
Pana TH-42PX70E Pana DMR-EH57 Sharp LC-40LU705S |
|
![]() |
|
youseekunde ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Januar-2012 Status: Offline Point: 1 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har præcist samme problem ...
Har en denver dcb-109hd boks og et sony tv. Begge har samme problem. tv3 sv1hd sv2hd mfl mangler. |
|
![]() |
|
Vilhelm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
Lav en ny kanalsøgning med netværks-id 100. |
|
Venlig hilsen, Vilhelm
|
|
![]() |
|
Der Alte ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Januar-2011 Status: Offline Point: 367 |
Til Wilhelm - (lidt off-topic)
Er du sikker på, at de skal bruge netværks-ID 100? Og hvor ved du det fra? I vores antenneforening har vi tidligere haft et helt andet netværks-ID nr. Dette nummer synes jeg ikke rigtig fungerer optimalt længere. Jeg har derfor også forsøgt mig med ID-100. Jeg ville gerne vide, hvad der er det helt rigtige. Det har jeg derfor spurgt YouSee om for 3-4 uger siden. Hvis jeg allerede nu kan få svaret herigennem vil det jo være meget fint. |
|
![]() |
|
Pony65 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1840 |
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
You See har i forbindelse med omlægningen i December ændret på deres netnumre, således, at de er ens over hele landet, og med fremmede modtagere i HD er nummeret 100, og med deres egen HD modtager er det 120.
Det skal dog så ikke udelukkes, at der kan være lokale afvigelser, men jeg tror det ikke.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Der Alte ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Januar-2011 Status: Offline Point: 367 |
Tak til Pony65 og Radiomanden,
når roen sænker sig, vil jeg prøve med netværks-ID 100 igen på een af STB-boksene. Sidst jeg prøvede netværks-ID 100 var før jul, hvor mange af kanalerne enten ikke blev fundet, eller hvis de blev fundet, var der intet billede. Med det "gamle" netværks-ID virkede det bedre (hul igennem til flere kanaler). Der er jo så også sket meget siden da... |
|
![]() |
|
Vilhelm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
Bemærk, at man på visse tv og i visse modtagerbokse skal indtaste 2 nuller foran netværks-nummeret. Altså 00100 hvis ens modtagerudstyr (boks eller tv) har MPEG-4, og 00110 hvis ens modtagerudstyr har MPEG-2. YouSee's HD-bokse er indstillet automatisk til netværks-id 120, men kan evt. indstilles dertil. Til Sagem 60 og evt. ældre MPEG-2 bokse fra YouSee bruges netværks-id 130. Når man bruger netværks-id 100, finder kanalsøgningen med enkelte undtagelser kun HD-versionen af de kanaler i ens tv-pakke der sendes både i en HD- og en SD-version. Ønsker man begge versioner, kan man bruge netværks-id 120. Redigeret af Vilhelm - 12-Januar-2012 kl. 23:59 |
|
Venlig hilsen, Vilhelm
|
|
![]() |
|
thenndk ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 33 |
Sharpen har aldrig kunnet lave en søgning på netværks-ide, men skal også lige checke rådet om 0'erne ved indtasning af netværks-ide. Har nu opsat en sagem selector og alle kanaler går fint ind. Mangler at lave en software opdatering, hvis det kan anbefales ?
|
|
Mvh Torben
|
![]() |
|
Prøv at se om du kan finde nyttige oplysninger i denne tråd om kanalsøgning i Sharp-tv'et: http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=14671 |
|
Venlig hilsen, Vilhelm
|
|
![]() |
|
For at gøre en lang historie kort.
Jeg opdaterede softwaren, men efter den tyske opskrift og ikke via menuen på tv'et og så kører det bare.
Hurtig søg og netværks-id 100, alt på plads efter få minutter.
Tak for udvist interesse.
|
|
Mvh Torben
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |