recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billedkvalitet på Philips 37pf9731
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBilledkvalitet på Philips 37pf9731

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
@lex Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 242
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2006 kl. 16:45

Hejsa

Jeg har købt en 37" 9731.

Jeg er meget skuffet over specielt fodbold, hvor græstæppet står som et uldent og flosset gulvtæppe.

Ansigter kan også virke lidt gustne med skygger :-(

Måske jeg skulle give den en omgang kalibrerings DVD.

Modtager via Viasat

Til top
Bent.Lauritsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-April-2006
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2006 kl. 17:42

Nåh det hjalp da lidt på svarene

Jeg synes at jeg har læst en del dårlige ting om Plasma skærme til at jeg vil kaste mig ud i et køb, bla. problemer med støj fra blæsere, og skrøbelige paneler. Det skal så også siges at pga. stuens størrelse synes jeg at et 40-42" bliver for stort 

Der er nævnt at det kan betale sig at købe en kalibrerings dvd - hvor får man fat i sådan en??

Mit andet "problem" er at jeg SKAL vælge det rette når jeg køber, da WAF er meget lille på et eventuelt bytte senere..

mvh

Bent

Til top
Joho Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: 2100, Denmark
Point: 272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2006 kl. 18:10

Oprindeligt skrevet af Michaeljep Michaeljep skrev:

Med hensyn til billedet og farverne kan 1 af de kalibrationsDVD'er man kan købe hjælpe helt ustyrligt meget. Før jeg fik det kalibreret ordenligt var billedet kornet og ikke til at holde ud at se på. Men efter en del tids kalibrering står billedet og specielt farverne rigtig godt.

Enig. 'Out-of-the-box' var billedet meget dåligt at se på. Derefter brugte jeg de anbefalede indstillinger som jeg fandt i Recoder.dk. Så var billedet omtrendt til at holde ud af se på.

Derefter brugte jeg 'Digital Video Essentials' (som jeg havde købt i forvejen) og billedet blev lidt bedre.

F.eks 'Digital Video Essentials' kalibrerings-dvd har ingen 'magiske evner' og kan derfor ikke ændre billedet radikalt. De brugeranbefalinger som man bl.a. kan finde her på Recorder.dk rækker, efter min erfarning, '90%' af vejen. De sidste  '10%' kan en kalibreringsdvd måske hjælpe med.

Men DVD'en kan være til god hjælp (hvis man ellers kan finde rundt i dens menuopbygning)

Edit : 'Digital Video Essentials' koster op til kr. 250,-  Og den kan bla. købes hos TC. (Jeg købte min egen lidt billigere igennem amazon.co.uk)

Redigeret af Joho - 26-Oktober-2006 kl. 18:17
Med god hilsen

John
Til top
LGR01 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Oktober-2004
Point: 546
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2006 kl. 20:30

Jeg købte min DVE fra Axelmusic.dk for 120 kroner.

Leif

Til top
pjoska Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2006
Point: 566
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2006 kl. 14:21
37"pf9731 Jeg har nu fået en HD Boks fra stofa, tilsluttet den med componet kabler, da jeg ved der er problemer med hdmi, hvilket jeg forøvrigt finder yderst ringe af stofa, de siger det er noget med softwaren fra samsung, så er det jeg siger hvorfor fanden bruger man så samsung hvis de ikke gider og lette rumpen fordi det er et andet mærke end deres :-( nå men det hjalp kraftigt på kvaliteten, men ikke nok efter min mening, signalet er kun på 77 til 79, andre jeg kender har højere. HD program står rent og klart, alm. tv hmm svinger meget fra hvilken kanal man ser, f.eks. står sverige bedre end dk, håndbold og fodbold er ikke godt og se, det var bedre på mit gamle tv, men udviklingen gør det vel bedre i fremtiden. Min Denon dvd 2910 er nu tilsluttet et kort hdmi kabel, står ret godt nu. Har flyttet tv.et hen så vinduet skinner direkte i tv.et jubii ingen problemer, behandlingen man har givet skærmen, virker helt enormt. Min holdning er, at det er et ok tv, ihvertfald bedre end hvad jeg har set hos andre venner som har forskellige faldskærme, ja har kun set et jeg faldt på bagdelen over, og det var det store pioner plasmaskærm, med separat boks, men den stank på sport, hakkede i det.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu