|
Afspilning af 3D-BD på 2D-udstyr? |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Bruger udmeldt 9 ![]() -- ![]() Oprettet: 30-November-2005 Status: Offline Point: 2048 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 25-Januar-2012 kl. 10:38 |
|
Jeg har bestilt en del BD-titler hos CDON, heriblandt 'Saw VII 3D' til 39 kr.
Mit spørgsmål er som følger: Kan man afspille en 3D-film som en almindelig 2D-film? Eller kræver 3D-film en 3D-afspiller for at "afkode" formatet og derefter sende det videre som 2D? PFT. Thomas |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
En ikke 3D afspiller vil næppe kune læse en 3D skive. En 3D afspilning på et ikke 3D TV vil give et Dobbelt billede (side by side).
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
Flemming Larsen ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 24791 |
|
Langt de fleste 3D udgivelser, kan også afspilles på en alm. BD afspiller. Enten er de på samme disc, eller også er de på 2 disc. Jeg tror jeg har 1 titel af 35-40 stk, som ikke kan afspilles på en alm. maskine.
|
||
Mvh
Flemming Larsen |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 9 ![]() -- ![]() Oprettet: 30-November-2005 Status: Offline Point: 2048 |
|
Pokkers, men heldigvis kostede den jo kun 39 kr., så jeg kommer nok over det.
|
||
![]() |
||
Flemming Larsen ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 24791 |
|
Lige netop Saw har en ven haft lånt, og der er ingen problemer.
|
||
Mvh
Flemming Larsen |
||
![]() |
||
perkjaer ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Marts-2008 Sted: Ballerup Status: Offline Point: 185 |
|
Er det noget du ved, eller gætter du bare? Hvis du ikke ved det, hvorfor svarer du så på spørgsmålet?
Ifølge Wikipedia er alle Blu-ray afspillere i stand til at afspille en 3D Blu-ray disk.
- Per
|
||
![]() |
||
|
Det er så forkert det de skriver. De 3D udgivelser, jeg har på 2 disc udgivelser, der kan den som er til 3D ikke afspilles på en alm. afspiller. Men så er der jo heldigvis, en ekstra disc med i 2D.
|
||
Mvh
Flemming Larsen |
||
![]() |
||
|
Okay, det lyder jo godt.
For mit TV får nok et par år mere inden det udskiftes, og indtil da er der jo heller ikke grund til at skifte BD-afspilleren. Jeg takker for svarene. Thomas |
||
![]() |
||
perkjaer ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Marts-2008 Sted: Ballerup Status: Offline Point: 185 |
|
Jeg har nu prøvet nogle af mine 3D Blu-ray diske i min både en Samsung og en Sony 2D Blu-ray afspiller. Alle diskene kan fint afspilles i 2D. Jeg testede med Avatar, Shrek, Step Up 3D og Samsungs 3D test disk. Så enten har du en afspiller som ikke er helt kompatibel med Blu-ray standarden, eller også er det 3D disken som ikke er det.
|
||
![]() |
||
|
De film du skriver om der, er så alle nogle som er enkelt disc 3D. Sådan nogen som de to sidste harry potter, der kan du sætte 3D udgaven i en ikke 3D maskine, de kan ikke afspilles. Jeg tror nu nok min afspiller, er 3D kompatibel. Pana 310. Jeg har set over 30 stk 3D film på den. Og er 100% sikker på at harry p. Filmene ikke kan afspilles i en ikke 3D maskine.
|
||
Mvh
Flemming Larsen |
||
![]() |
||
|
Ja det alle film som er leveret på kun en disk. I en 3D afspiller kan de afspilles i 3D (og 2D). På en 2D afspiller kan man kun afspille dem i 2D.
Jeg har ikke nogle film som både er levere i 2D og 3D på forskellige diske, så jeg kan ikke udtale mig om de er anderledes. Den er ikke din Panasonic 310 jeg snakker om når jeg siger at afspilleren ikke er kompatible med 3D diske. Det er naturligvis den 2D afspiller du siger ikke kan afspille 3D diske. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |