|
EXT2 |
Besvar ![]() |
Forfatter | |||
jimjim86 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-August-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 126 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 03-Maj-2012 kl. 20:12 |
||
Hej
Jeg har en HDD med EXT2 - jeg vil gerne have slået den til min windows 7 PC for at overføre nogle film til den Hvordan gør jeg dette nemmest, har forsøgt mig lidt med Ext2 FSD uden held. mvh Jimmy
|
|||
![]() |
|||
huntiedk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2006 Sted: København Ø, DK Status: Offline Point: 725 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Hvis du kender til Linux kan en mulighed være at boote på en live-cd med Linux, og derfra kopiere filerne. Men det er lidt teknisk.
|
|||
Øst, vest, ::1 bedst
|
|||
![]() |
|||
jimjim86 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-August-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 126 |
||
Kender desvære intet til linux :) håbede lidt på der var et smart program eller lignende som kunne gøre det på en nem måde
|
|||
![]() |
|||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
||
Linux er ikke svært mere
![]() Her kan du downloade et image, så du kan brænde en cd, eller lægge det på en usb pind. Så booter du i Linux, og kopierer dine filer. Redigeret af Brixen - 03-Maj-2012 kl. 20:29 |
|||
Venlig hilsen
KB |
|||
![]() |
|||
||
Men må jo give det et forsøg så. Hvis jeg booter i linux og intet kendskab har til det, er det så til at navigere rundt i :)? og kan jeg stadig overføre fra NTFS til EXT2 når det er i LINUX? Vil den i booted tilstand på linux godt kunne se de andre HDD som er NTFS?
|
|||
![]() |
|||
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
||
![]() |
|||
||
Virker vist ikke til windows 7 - den vil hvertfald ikke installere det
|
|||
![]() |
|||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
||
Ja, man kan godt se NTFS diske. Og jeg synes Ubuntu Linux er til at finde ud af. Det grafiske interface er ikke så forskelligt fra Mac og Windows. Sådan en live-cd er meget handy, hvis man skal have nogle filer ud af en pc med en smadret Windows installation - det har jeg brugt nogle gange. |
|||
Venlig hilsen
KB |
|||
![]() |
|||
||
Okay, jamen det lader til at dette er vejen frem - kan hvertfald ikke få nogle programmer til at fungere :)
|
|||
![]() |
|||
The_Joshua ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-Juni-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 157 |
||
Jeg fandt for nogle år siden et program der kunne tømme min NAS (linux) harddisk i Windows. Men det var desværre i XP, ligesom jeg ikke kan huske hvad programmet hedder.
Jeg tænker blot om et program som FTK Imager fra Accessdata ikke kan eksportere filerne over? Jeg har ikke selv prøvet med Linux filsystem, men det fungerer fint nok med windows filer på en windows maskine og der er jo kun filstrukturen der adskiller sig ikke selve filerne.
|
|||
![]() |
|||
||
Jeg kan ikke gennemskue FTK Image til at løse dette problem - med at overføre fra NTFS HDD til EXT2 HDD via PC. Så er tilbage ved at boote i Linux som eneste udvej, igen :)
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |