recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - EXT2
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

EXT2

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jimjim86 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-August-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 126
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jimjim86 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: EXT2
    Sendt: 03-Maj-2012 kl. 20:12
Hej

Jeg har en HDD med EXT2 - jeg vil gerne have slået den til min windows 7 PC for at overføre nogle film til den

Hvordan gør jeg dette nemmest, har forsøgt mig lidt med Ext2 FSD uden held.

mvh Jimmy
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2012 kl. 20:21
Hvis du kender til Linux kan en mulighed være at boote på en live-cd med Linux, og derfra kopiere filerne. Men det er lidt teknisk.
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jimjim86 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2012 kl. 20:24
Oprindeligt skrevet af huntiedk huntiedk skrev:

Hvis du kender til Linux kan en mulighed være at boote på en live-cd med Linux, og derfra kopiere filerne. Men det er lidt teknisk.

Kender desvære intet til linux :) håbede lidt på der var et smart program eller lignende som kunne gøre det på en nem måde
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2012 kl. 20:29
Linux er ikke svært mere Smile

Her kan du downloade et image, så du kan brænde en cd, eller lægge det på en usb pind. 
Så booter du i Linux, og kopierer dine filer.

Redigeret af Brixen - 03-Maj-2012 kl. 20:29
Venlig hilsen
KB
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jimjim86 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2012 kl. 20:32
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Her kan du downloade et image, så du kan brænde en cd, eller lægge det på en usb pind. 

håbede der var et program der kunne klare det :(

Men må jo give det et forsøg så. Hvis jeg booter i linux og intet kendskab har til det, er det så til at navigere rundt i :)? og kan jeg stadig overføre fra NTFS til EXT2 når det er i LINUX?
Vil den i booted tilstand på linux godt kunne se de andre HDD som er NTFS?
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2012 kl. 21:07
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jimjim86 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2012 kl. 11:16
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2012 kl. 11:26
Oprindeligt skrevet af jimjim86 jimjim86 skrev:

Men må jo give det et forsøg så. Hvis jeg booter i linux og intet kendskab har til det, er det så til at navigere rundt i :)? og kan jeg stadig overføre fra NTFS til EXT2 når det er i LINUX?

Ja, man kan godt se NTFS diske. Og jeg synes Ubuntu Linux er til at finde ud af. Det grafiske interface er ikke så forskelligt fra Mac og Windows.

Sådan en live-cd er meget handy, hvis man skal have nogle filer ud af en pc med en smadret Windows installation - det har jeg brugt nogle gange.

Venlig hilsen
KB
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jimjim86 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2012 kl. 11:27

Oprindeligt skrevet af jimjim86 jimjim86 skrev:

Ja, man kan godt se NTFS diske. Og jeg synes Ubuntu Linux er til at finde ud af. Det grafiske interface er ikke så forskelligt fra Mac og Windows.

Sådan en live-cd er meget handy, hvis man skal have nogle filer ud af en pc med en smadret Windows installation - det har jeg brugt nogle gange.

Okay, jamen det lader til at dette er vejen frem - kan hvertfald ikke få nogle programmer til at fungere :)
Til top
The_Joshua Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Juni-2010
Sted: Danmark
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Joshua Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2012 kl. 12:28
Jeg fandt for nogle år siden et program der kunne tømme min NAS (linux) harddisk i Windows. Men det var desværre i XP, ligesom jeg ikke kan huske hvad programmet hedder.

Jeg tænker blot om et program som FTK Imager fra Accessdata ikke kan eksportere filerne over? Jeg har ikke selv prøvet med Linux filsystem, men det fungerer fint nok med windows filer på en windows maskine og der er jo kun filstrukturen der adskiller sig ikke selve filerne.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jimjim86 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2012 kl. 09:53
Oprindeligt skrevet af The_Joshua The_Joshua skrev:

Jeg fandt for nogle år siden et program der kunne tømme min NAS (linux) harddisk i Windows. Men det var desværre i XP, ligesom jeg ikke kan huske hvad programmet hedder.

Jeg tænker blot om et program som FTK Imager fra Accessdata ikke kan eksportere filerne over? Jeg har ikke selv prøvet med Linux filsystem, men det fungerer fint nok med windows filer på en windows maskine og der er jo kun filstrukturen der adskiller sig ikke selve filerne.

Jeg kan ikke gennemskue FTK Image til at løse dette problem - med at overføre fra NTFS HDD til EXT2 HDD via PC.

Så er tilbage ved at boote i Linux som eneste udvej, igen :)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu