recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Akustik - Efterlangs problemer!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Akustik - Efterlangs problemer!

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
rene49 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 871
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rene49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Akustik - Efterlangs problemer!
    Sendt: 10-Maj-2012 kl. 10:25
Hej Recordere Smile
Jeg er ikke sikker på det er det rigtige sted tråden er oprettet, håber i kan bære over med det!

Jeg har store akustik problemer i forbindelse med efterklang i mit lytte rum.
Hvis jeg laver klap i hånden testen er det tydeligt at hører efterklangen. desværre.
er der noget man kan gøre, som ikke koster alt for mange penge og samtidig har god effekt uden at ens lytte rum kommer til at ligne et lydstudie?

lidt om rummet:
Stenvægge som med pus på.
trægulv
15m2

derudover så vil jeg henvise til at klikke på linket til min bio, herunder.

Mvh Rene 
tak på forhånd Smile

Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-April-2009
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2012 kl. 10:50
Prøv at kigge her:  http://lydmaskinen.dk/viewforum.php?f=15

Løsningen er forskellige varianter af rockwool pakket ind i stof. Det er godt og billigt, og fungerer på samme måde som industielle varianter som Rockfon, troldtek etc. 
Til top
rene49 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2009
Point: 871
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rene49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2012 kl. 10:58
Oprindeligt skrevet af opzouten opzouten skrev:

Løsningen er forskellige varianter af rockwool pakket ind i stof. Det er godt og billigt, og fungerer på samme måde som industielle varianter som Rockfon, troldtek etc. 

Tak det vil jeg da lige kigge på, er det nogle byg selvløsninger ? :)
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-April-2009
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2012 kl. 11:02
Oprindeligt skrevet af rene49 rene49 skrev:

Oprindeligt skrevet af opzouten opzouten skrev:

Tak det vil jeg da lige kigge på, er det nogle byg selvløsninger ? :)

Ja, det er nærmest kun byg-selv løsninger. 
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu