recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Radio stik i væggen -> receiver?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRadio stik i væggen -> receiver?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
sponix Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-November-2011
Sted: Sønderjylland
Status: Offline
Point: 99
Direkte link til dette indlæg Emne: Radio stik i væggen -> receiver?
    Sendt: 05-December-2011 kl. 11:37
Hej!

Jeg har sådan en fin udgang her i min væg

Hvor udgangen til radio er et HUN, men indgangen i min receiver er også et HUN stik? Hvad skal jeg gøre for at kunne bruge det radio signal jeg får ind i lejligheden?

Receiver: http://www.avland.co.uk/aasp/onkyo/1020/txsr308/rearlrg.jpg

Mvh sponix
Onkyo TX-SR308 | Jamo S 506 | HCS 3 - 5.0 surround sæt | LG 42LD750N | EPSON TW3200 | HiViLux 16x9 100" lærred
Til top
sponix Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2011 kl. 11:39
Onkyo TX-SR308 | Jamo S 506 | HCS 3 - 5.0 surround sæt | LG 42LD750N | EPSON TW3200 | HiViLux 16x9 100" lærred
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2011 kl. 11:46

Radio udtaget på et Vægudtag er altid en hun og TV er en han, det er standard, så har du ikke en standard tilslutning i Reciveren, så skal du montere et andet stik eller anskaffe en Adapter. Et standard kabel er altid monteret med en han og en hun tilslutning, det vendes den ene vej til Radio og den anden vej til TV.  
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
zczc Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-Maj-2010
Sted: Danmark
Point: 398
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2011 kl. 12:01
Oprindeligt skrevet af sponix sponix skrev:

Skal jeg have sådan en bandit her på: http://www.av-cables.dk/billede_kabler/antennekabel/coax_adaptere/95mm_coax_sammenkobling_han_han_1018_da.html

Har du set efter på receiveren, eller er din Onkyo fra udlandet?
Billedet af bagsiden på min Onkyo ligner dit billede til forveksling, men stikket er rigtigt nok, dvs. at et 'almindeligt' antennekabel (radio eller tv) kan anvendes [på min Onkyo].
Til top
sponix Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2011 kl. 12:39
Oprindeligt skrevet af zczc zczc skrev:

Skal jeg have sådan en bandit her på: http://www.av-cables.dk/billede_kabler/antennekabel/coax_adaptere/95mm_coax_sammenkobling_han_han_1018_da.html

Billedet af bagsiden på min Onkyo ligner dit billede til forveksling, men stikket er rigtigt nok, dvs. at et 'almindeligt' antennekabel (radio eller tv) kan anvendes [på min Onkyo].

Jeg har kigget efter, og der er HUN i min Onkyo. Den er købt i elgiganten, så skulle da mene den er dansk? :s
Til top
sponix Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2011 kl. 12:57
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Radio udtaget på et Vægudtag er altid en hun og TV er en han, det er standard, så har du ikke en standard tilslutning i Reciveren, så skal du montere et andet stik eller anskaffe en Adapter. Et standard kabel er altid monteret med en han og en hun tilslutning, det vendes den ene vej til Radio og den anden vej til TV.  

Okay, så jeg vil godt bare kunne sætte en coax sammenkobling Han/Han på?

http://www.av-cables.dk/billede_kabler/antennekabel/coax_adaptere/95mm_coax_sammenkobling_han_han_1018_da.html
Til top
zczc Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-Maj-2010
Sted: Danmark
Point: 398
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2011 kl. 13:02

Oprindeligt skrevet af zczc zczc skrev:

Jeg har kigget efter, og der er HUN i min Onkyo. Den er købt i elgiganten, så skulle da mene den er dansk? :s

Der kan man bare se. Mit apparat er købt i samme kæde, men det er ikke samme model som din.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu