|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
jkjaers ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23 |
![]() Sendt: 29-September-2011 kl. 08:53 |
Har lige købt nyt LED TV som jeg i øvrigt er glad for
Desværre er den elektriske lydudgang på bagsiden af TVet så den kan jeg ikke bruge når tvet er hængt op tæt på væggen. Problemet kan dog løses da der er en toslink udgang i bunden jeg kan forbinde til min DAC (Audio Aero Capitole Reference) ... no problem Da jeg i gamle dage lyttede forskel på Toslink og Coax på diverse DACs og drev vandt Coax hver gang så jeg har ikke siden beskæftiget mig med Toslink.... Mit spørgsmål er nu: Er der forskel på Toslink kabler? Har kigget på http://www.av-connection.dk/?ML=312 og kan se at de 2 meter jeg skal bruge variere en del i pris fra 29-600 kr. Jeg er normalt ikke bange for at bruge penge på kabler, men jeg gider heller ikke være til grin for mine egne penge. ERFARINGER søges! Redigeret af jkjaers - 29-September-2011 kl. 08:59 |
|
![]() |
|
kokkeole ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 852 |
![]() |
Jeg har et meget billigt toslinkkabel på 5 meter, der er forbundet fra cdafspiller til forstærker. Det virker upåklageligt. Det kunne godt ligne det første kabel som du linker til.
Jeg hører ind imellem DTS 5.1 cd musik indspilninger, som jo kræver digital lydoverførsel. Det lyder super. Hilsen Ole |
|
Kokkeole
If it's not broken, don't fix it. Marants NR1604 Panasonic DMP-BDT310 B&W DS 2 Dipole B&W CM 1 Subwoofer BW PV1 Samsung UE-46D8005/SMT-H3126 |
|
![]() |
|
jkjaers ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23 |
![]() |
Tak for svaret - Godt at høre at det virker for dig Ole.
Jeg er også overbevist om at det billige kabel ville få lyd igennem her. Mit spørgsmål gik mere på om der er forskel på lyslederne/kablerne Erfaringer/forslag søges
|
|
![]() |
|
kokkeole ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 852 |
![]() |
Jeg har også kabler i den dyrere ende, og jeg kan altså ikke høre forskel. Du kan sikkert måle dig frem til at der er en forskel.
![]() /Ole Redigeret af kokkeole - 29-September-2011 kl. 09:54 |
|
Kokkeole
If it's not broken, don't fix it. Marants NR1604 Panasonic DMP-BDT310 B&W DS 2 Dipole B&W CM 1 Subwoofer BW PV1 Samsung UE-46D8005/SMT-H3126 |
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
![]() |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
![]() |
Nu har jeg gjort kort proces og købt dette engelske kabel. Prisen og de generelt pæne ord både testmæssing og fra brugere på h4a tiltalte mig meget. I mit hi-fi setup går jeg meget nødigt på kompromis, mens jeg ikke er specielt kritisk på tv-lydsiden. Dette bliver helt sikkert bedre end de indbyggede TV-højttalere. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |