|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
AndyK ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-Oktober-2006 Status: Offline Point: 324 |
![]() Sendt: 31-Oktober-2006 kl. 13:47 |
Hejsa JesperLund nævnte for mig at den amerikanske ATSC standard http://en.wikipedia.org/wiki/ATSC På forhånd tak |
|
![]() |
|
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8645 |
![]() |
DVB har svjv. intet med det at gøre. I USA benytter man også tit DVB-C til
kabeltv og DVB-S til satellit. Så ja, DVB understøtter også 24p, men jeg har ikke set EBU anbefale det. Redigeret af lunddal - 31-Oktober-2006 kl. 14:23 |
|
![]() |
|
AndyK ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-Oktober-2006 Status: Offline Point: 324 |
![]() |
Tak for svaret I linket sidestiller de ATSC med DVB-T, så det ser ud til at det er en særskilt standard, så derfor vil jeg stadig gerne have et svar på om DVB virkelig understøtter 1080/24p |
|
![]() |
|
moho ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3069 |
![]() |
AndyK Et andet sted har ATSC skrevet at 720p/24 er en HDTV standard, hvilket det bestemt ikke kan accepteres som. 1080p/24 og 720p/50 eller 60 er derimod fuldstændig gangbare. Fremtiden tilhører disse 1080p/24. evt. 1080p/25/30. Skaleringerne til 720 linier aner jeg intet om. Personer som mener noget andet, ja, og grafikkort bliver hermed at afskaffe; selvfølgelig ikke. Moore's love angående Computere gælder fortsat. |
|
![]() |
|
moho ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3069 |
![]() |
AndyK Fortsat. Hvis du spørger mig hvordan disse 1080p/24 ændres til 720 eller 768 Linier, jeg aner det ikke (og jeg er glad for det). Selve Farverne lader jeg Otto, TC om, farveekspert på den gode måde. |
|
![]() |
|
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8645 |
![]() |
Nu vrøvler du igen.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |