recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pana TH 37 PV 60 EH kontra andre LCD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPana TH 37 PV 60 EH kontra andre LCD

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kingglostrup Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 25-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Emne: Pana TH 37 PV 60 EH kontra andre LCD
    Sendt: 01-November-2006 kl. 19:54
Hej !

Har lige bestilt en sådan karl, på anbefaling ( ved godt at det er plasma, men jeg leder efter vurderinger af LCD mod denne plasma )

Jeg skal bruge den til alm tv kigning samt film i ny og næ, den skal sidde i min stue som ligger ud til en åben have med meget lys ( jeg har selvfølgelig persienner ) og er nu blevet i tvivl om det er det rigtige valg.

Jeg tænker på refleksioner fra skærmen grundet den glatte overflade, samt div. andre specs.

Jeg har lige set en test af en Samsung  LE-32M7 som kører 100 hz, og måske det er bedre ??

I starten af mit valg var jeg til LCD grundet mindre strømforbrug, og hurtigere reaktionstid, men blev overbevist af andre omkring at Plasma var bedre til allroundbrug, samt har bedre sort niveau.

Idag har jeg et 7 år gammelt Philips 32 " 100 hz, som er ok, og har lige fået en 32 " Toshiba ind af døren til soverværelset som jeg syntes er meget bedre, så måske en LCD til stuen også ville være fin nok.

Hvorfor skulle jeg fatsholde Panaen istedet for en LCD fra eks, Samsung ?

Mit budget ligger på max. 12-16000 kr.

Mvh KG

Redigeret af kingglostrup - 01-November-2006 kl. 19:55
Til top
SJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Juli-2005
Point: 609
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2006 kl. 19:58
Jeg har haft 4 af de nyeste LCD skærme hjemme fra LG og Sharp. Nu har jeg en Panasonic TH-42PV60EH hjemme og jeg har aldrig set så godt et billede før. 

Jeg ville vælge skærmen igen også selvom jeg desværre har et par pixelfejl på mit eksemplar.
Til top
troelsit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Marts-2006
Point: 910
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2006 kl. 20:18
Du finder ikke noget LCD der kommer i nærheden af den billedekvalitet som PV60 leverer....
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2006 kl. 20:28
Oprindeligt skrevet af SJ SJ skrev:

Jeg har haft 4 af de nyeste LCD skærme hjemme fra LG og Sharp. Nu har jeg en Panasonic TH-42PV60EH hjemme og jeg har aldrig set så godt et billede før. 

Jeg ville vælge skærmen igen også selvom jeg desværre har et par pixelfejl på mit eksemplar.

OK.

Hvordan ser du pixelfejl ?? er det en fast farve på en plet i skærmen ? og hvor meget skal man gå op i dette, altså skal man returnere for en enkelt eller hvad ?

Hvad siger du til dette med 100 hz osv, er det ligegyldigt med alle disse flotte specs ifht. denne skærm ??

Jeg blev jo netop også anbefalet denne skærm specielt til prisen på de 11300 jeg skal gi, og de fleste andre skærme er jo dyrere, så det er måske et rigtigt godt valg trods de andres specs.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2006 kl. 20:28

Oprindeligt skrevet af troelsit troelsit skrev:

Du finder ikke noget LCD der kommer i nærheden af den billedekvalitet som PV60 leverer....

ok, det lyder godt
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7912
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2006 kl. 07:52
JVC's LT-37M60 og LT-37M70 ville være værd at kigge efter - M60'eren leverer i hvert fald en superflot billedkvalitet fra alle kilder og mit står ved siden af et større glasparti og vi trækker normalt ikke for, selv om dagen. Jeg vil tro disse er lige så gode som plasmaen. Hvis genskin kommer til at genere dig med PV60 må du jo bare trække gardinerne for, så du kan nyde fjernsynskigningen.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu