|
7.1 overhovedet en mulighed? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 20-Marts-2015 kl. 20:34 |
Jeg har aldrig har forsøgt mig med et 7.1 setup, da jeg ikke har haft pladsen eller receiveren dertil. Men da jeg er skiftet til satelitter letter det lidt på pladsen. Jeg har taget et par billeder, men mangler et tegneprogram, så jeg vil prøve at forklare mine tanke ud fra billedet:) Til venstre kan man se min bagvæg, som sofaen står helt op ad. Den blir ikke flyttet frem da pladsen der er lille. (Fra bagvæg til tv væg er der 3 meter). Den sorte lange (VM1 højtaler, som ses som venstre bagkanal) skal erstattes af enten en Fazon sat eller mikro og er nu lige ud fra øret, når man sidder i sweetspot og en 50 cm over lyttepositionen. ![]() På disse to billeder ser man bagvæggen og har var spørgsmålet om man kan hænge sine surround back op (7.1). - Det vil betyde at de to 7.1 kanaler er liiiige bag ens hoved når man ser film og jo langt fra optimalt. Men kan det lade sig gøre? Alternativt, kan de to surround back monteres oppe ved loftet og vinkles ned imod lytte positionen? De vil blive monteres oppe over billedet som som ses hænge på væggen? ![]() ![]() PS. Se bort fra sodavand mm. Billeder og indlægget her er lavet imens jeg venter på fruen har fået puttet sønnen så vi kan se Hobbitten;). - Man skal jo udnytte den tid der er:)
Redigeret af Bromberg5 - 20-Marts-2015 kl. 20:38 |
|
![]() |
|
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4057 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Altid skønt med en filmaften med sin hustru
![]() |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
At placere surround 50 cm over hovedhøjde og surround back under loftet er en skidt ide.
Det vil give en helt forkert panorering. Hvis man ikke har pladsen til optimal 7.1 placering, så hellere undvære. Det er i hvert fald min erfaring. |
|
![]() |
|
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
Tak for respons tilbage:)..
Strecker - Jeg vil kunne sætte surroundback i samme højde som surround kanalerne også. Men ja jeg får nok ikke nok perspektiv til det bliver en fornøjelse |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
7.1 kræver plads bagud da det skal illustrere ting rundt om dig og bagved.
Du ka sagtens prøve, men tror du vil opleve det samme som mig da jeg havde 7.1 med sofaen op ad bagvæggen, nemlig at alt forgik over hovedet og ikke rundt i rummet. Dit rum ville egne sig bedre til et 5.1.2 Atmos setup.. |
|
![]() |
|
Atmos 5.1.2 var og er egentlig også mit reelle største ønske. Men først noget jeg vil give mig i kast med, når dts´s pendant er landet og til at betale.:)
Jeg tror bare jeg dropper tanken igen:)
|
|
![]() |
|
jakobbirk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 170 |
Jeg har haft samme overvejelser, men jeg har 20 cm til bagvæggen pga radiator. Jeg havde overvejet at sætte surround back i højde eller lavere med bagkanten af sofa, pegende opad. Nogen der har kommentarer eller erfaringer med lignende? Jeg tænker lyden bliver spredt mere ud bagved inden den rammer lytteposition.
|
|
![]() |
|
I min verden, igen et No Go.
|
|
![]() |
|
dr gonzo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1316 |
Hvis man ikke har en fornuftig afstand til bagvæggen, er 5.1 ALTID at fortrække frem for 7.1.
Flere højtalere er ikke altid bedere, og da slet ikke hvis de placeres forkert. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |