recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 2xASW610 eller 1 SB2000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

2xASW610 eller 1 SB2000

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3792
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 2xASW610 eller 1 SB2000
    Sendt: 21-Marts-2015 kl. 08:40
Efter lidt udskiftning af højtalere og bare lysten til at prøve andet overvejer jeg enten at anskaffe mig en asw610 mere eller skille mig af med den eksisterende jeg har og anskaffe mig en SVS SB2000.

Det er udelukkende til film jeg tænker.

Egentlig kan jeg godt lide at have to subwoofere nu og har ved min venstre bagkanal en B&W AS2. Det føles bare minimalt hvad jeg får af udnyttelse af den ekstra sub. Jeg kan da godt høre den og den smoother let basområdet ud, meeeen alligevel.

Membranen mærkes næsten ikke i svingninger og den høres næsten ikke når jeg ligger øret ved.

Som det også kan ses på billedet, så er det heller ikke meget plads den har at udfolde sig på
Det vil dog også være her en evt asw610 nr 2 vil skulle stå.

Eller også så bliver det en SB2000 som skal stå hvor grenene i glasvasen ses:
Hvilket egentlig også nok er bedste placering overall, men ville ikke have de 2 subwoofere til at spille direkte mod hinanden og jeg havde heller ikke pladsen i det hjørne da jeg havde gulvhøjtalere. Derfor står min nuværende asw610 i højre side af hifimøblet.

Nå, men tilbage til topic -2x610 eller 1 SB2000?

Til top
Eeyore Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Eeyore Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2015 kl. 08:44
Med den rette placering kan du opnå bedre bas med 2 subs fremfor en. De spiller ikke meget højere, men til gengæld kan du opnå en mere ret frekvensgang.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu