recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anbefal film subwoofer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Anbefal film subwoofer

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3792
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2015 kl. 16:48
De var ønsket. Men jeg syntes ikke jeg kan finde plads til en ported subwoofer her, derfor var sb2000 interessant, da den var tæt på "flad" 20hz.

Kan man på nogen måde teste hvor det præcis er jeg oplever den rungende lyd ift frekvens?
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2015 kl. 18:00
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Kan man på nogen måde teste hvor det præcis er jeg oplever den rungende lyd ift frekvens?

Der findes flere hjemmesider med test-toner, fx http://onlinetonegenerator.com/subwoofer.html
kan være det kan hjælpe.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2015 kl. 18:19
Og så måler jeg "bare" db fald eller stigning?
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2015 kl. 23:26
Det vil jeg tro, jeg har kun brugt dem til lytning.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2015 kl. 20:51
Nå jeg ville lige komme med en tilbage melding på min 2 vs 1 subwoofer dilemma.:). Jeg er endt ud med en enkelt svs sb2000 og har sat min asw610 til salg.

For at give en rimelig sammenligning har jeg sat den i mit skab, præcis som min asw610. Og jeg er ikke skuffet. Bevares, jeg har prøvet mig med min asw610 som ekstra sub ved min bagkanal. Jeg kan da høre Den gør noget ved mit basfelt. Men det er så minimalt, at jeg ville syntes det var en skam at sætte en god sub der, når min "front" sub i såfald også måtte nedgraderes. Så til min personlige smag foretrækker jeg 1 stærk end 2 gode.

Selvom den står et shitty sted og slet ikke er spillet til så giver den bare så meget "fylde" og "varme" ift min asw610. Har set diverse scener igennem idag. Fælles for dem alle er at den dybeste rumlen og de dybeste lyde jo har nuancer:). Før var det en rumlen i det fjerne, som jeg nu også kunne lide. Idag kan jeg høre så mange forskellige lag i den slags toner.

Subben høres heller ikke. Den er der bare. Den er fint kontrolleret. Vel takket være indbygget dsp? Den står på kl12, hvilket Asw aldrig har været tæt på. Ca kl 10 maks.
Jeg har ikke mange subwoofere at sammenligne med, men det har givet mig et løft på områder der var svære at forudse ift mit begrænsede kendskab til subwoofere:).
Bassen fylder mit tv hjørne, på en måde så det vitterligt lyder som om mine bagkanaler er blevet udskiftet med nogle større enheder. Måske bare jeg lod mig rive med, men det er sgu min oplevelse:).
Den øvre del af frekvensområdet er bare hurtigt præcist og troværdigt. Ja aggressivt fristes jeg til at sige.
Mht musik har jeg ikke lyttet så meget endda. Men det slog mig ret hurtigt at nu lyder en tromme faktisk som trommer. Live musik lyder live. Det sidste kan jeg ikke rigtig definere, men trommespillet har bare fået et punch/snap det ikke havde før.
Egentlig lyder den ikke langt voldsommere end min asw610. Den lyder bare langt bedre og kontrolleret. Autentisk er måske det rigtige ord. Den blander sig perfekt med mine små fazon lcr.
Intro scenen i edge of tommorow skulle testes ift lydtryk. Og her blev jeg da klar over at min asw610 faktisk kan gå ret dybt i det lille rum. Men med db tab, som sb2000 ikke har.
Min receiver vil crosse ved 80hz på mine fazon lcr. Hvilket jeg syntes lyder småskørt, men det lyder sgu bare bedst her. Syntes jeg oplever en ubalance ved 120hz, som ellers var mit udgangspunkt og svs's anbefaling ift sb2000 & fazon lcr. Spiller dog heller ikke voldsomt højt, max -20.0db.
Den ubalance jeg oplevede før tænker jeg må have været begrænsninger på asw610, for jeg kan ikke fange det nu.

Nu glæder jeg mig bare til at få den tilstillet og stillet ud fra møblet og påmonteret svs soundpath fødderne. Og så har svs bare at fremstille en ordentligt front til sb2000. Den metal plade gør ikke noget godt for så lækker en sub. Og slet ikke til dens fysiske mål. Den er nærmest 5cm dybere med grill på.

Redigeret af Bromberg5 - 01-April-2015 kl. 20:56
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu