|
Surr.+Stereoforstærker sammen. Hvordan? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |||
isaac ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 481 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 27-Marts-2015 kl. 19:28 |
||
Jeg har før søgt efter en løsning, så jeg kan bruge min stereo-forstærker Marantz pm6005 http://www.marantz.co.uk/uk/products/pages/productdetails.aspx?catid=hifi&subcatid=amplifier&productid=pm6005
Sammen med min Pioneer Vsx-923K http://www.pioneer.eu/dk/products/archive/VSX-923-K/page.html som er en 7.2 forstærker. Er dog sikker på at der stod 5.1 da jeg købte den men hvad ved jeg ![]() Anyways der er ikke mulighed for passthrough af nogen art, den mulighed er fjernet på surroundforstærkeren desværre. Har lige glemt navnet, men det stik hvor man laver passthrough er desværre ikke at finde på denne udgave, men på dyrere udgaver. Så uanset hvad så kan begge forstærkere ikke spille sammen. Så mit alternativ er at købe en ny surround, eller købe en switch af en art. Så jeg kan skifte forstærker afhængig af kilde. Har fundet denne http://www.amazon.de/Dynavox-AMP-S-Verst%C3%A4rker-Boxen-Umschalter-schwarz/dp/B0047N09K2/ref=sr_1_4?ie=UTF8&qid=1427478862&sr=8-4&keywords=lautsprecher+umschalter til 100 euro. Det er ikke billigt uden videre. Men jeg vil helst have at min stereoforstærker kan bruges i et surroundsetup til at drive eller hjælpe med at drive fronterne. Den har ikke Home-Theater input, så går ud fra at de ikke kan spille 100% sammen uden videre. Igen så skal jeg også ud og skifte den integrerede ud. Det rækker budgettet ikke pt til. Findes der billigere switch-bokse derude, der kan gøre samme arbejde som den 100 euro dyre Dynavox? Har i en workaround ellers til at få stereforstærkeren ind i mit surroundsetup? Som sagt der er ikke nogen mulighed for passthrough på min surround. Så der er vel ikke nogen som helst mulighed for at få dem til at spille sammen vel? |
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Din surroundforstærker skal have "pre out" til fronterne, før du kan bruge en ekstern effektforstærker. Og så skal din stereoforstærker helst have home "theater pass through", for at det ikke bliver alt for besværligt.
Ingen af dine forstærkere har (så vidt jeg lige kan se) de features, så du er overladt til en mekanisk omskifter, enten som en boks med et fysisk knap på, eller mere smart med relæer, der skifter over ved hjælp af evt. Trigger out på en af forstærkerne. Klaus |
|||
![]() |
|||
isaac ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 481 |
||
Og så kan jeg lige så godt også skifte mine højttalere ud, da de så slet ikke vil matche mine forstærkere prismæssigt, hvis jeg går efter nogle med HT-Input.
Pre-out det var det det hed, når jeg skal slutte min stereo til min surround, på den primitive analoge måde. Men det skulle trods alt virke. Jeg tror jeg sælger min surround og køber en ny/brugt netop med pre-out. Det andet bliver nok for dyrt. Altså den omskifter ser også god ud, men ja det er nok en anelse besværligt, og så får jeg heller ikke udnyttet min stereo-forstærker i surroundsetuppet. Ved du evt om man kan lodde preout på forstærkeren, selvom den ikke er født med preout? Kan det lade sig gøre at lave en sådan opgradering? |
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
||
At du sælger din surround og køber en ny/brugt med pre out, gør ikke at din stereoforstærker bliver let at slutte til.
Ja, man kan lave pre out, men man skal godt nok være dygtig til at lede........ (M.a.o. Glem det) Klaus |
|||
![]() |
|||
||
Er det ikke bare at justere volumen, efter man har forbundet de 2 forstærkere via preout? Hvad er præcist så svært ved at tilslutte dem sammen?
|
|||
![]() |
|||
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
||
At der ingen pre out er. For at forbinde dem skal der bruges nogle modstande således at højtaler signalet dæmpes. Kan ikke lige finde en adapter hos en forhandler desværre.
|
|||
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
|||
![]() |
|||
||
Nej jeg er godt klar over at ingen preout gør det hele meget sværere. Det er mere fordi KlausDm skrev; "At du sælger din surround og køber en ny/brugt med pre out, gør ikke at din stereoforstærker bliver let at slutte til." Det var netop mit indtryk at så længe man har preout er det bare et spørgsmål om at forbinde dem via rca og så bare justere volumen og så kører det. |
|||
![]() |
|||
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
||
OK. Jo så er det "bare" at juster volumen HVER gang.
|
|||
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
|||
![]() |
|||
SosFarum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Juli-2007 Sted: Frederikssund Status: Offline Point: 1022 |
||
Det kan lade sig gøre - men du SKAL justere volumen på din stereo rigtigt HVER gang du kører surround ! Har du f.eks. hørt meget højt stereo og skifter til surround uden at justere risikere du at ødelægge dine højtalere !
Se evt mit link i signatur for at finde stereo forstærkere der har HT input/bypass.
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |