|
Lydinstilling pr. input? |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Tracebuzta ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Status: Offline Point: 140 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 30-Marts-2015 kl. 09:50 |
|
Jeg er ikke lige sikker på hvordan jeg formulerer dette, men jeg prøver :-)
Jeg har pt. en Pioneer VSX-528, men den er jeg mildest talt ikke imponeret over. Jeg overvejer at skifte til eks. en Onkyo NR535 (jeg har kun 5.1), men jeg vil gerne have det sådan at eks. DVD indgangen altid spiller stereo da jeg har en Sonos Connect. På min nuværende receiver skal jeg skifte lydindstillingerne hver gang jeg skifter indgang. Helt kort, jeg skal bruge en receiver som kan huske at DVD ingangen skal spille stereo, BD skal spille DTS osv. Er der nogen der kan hjælpe med dette? |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
På min tidligere Onkyo 605 kunne jeg netop indstille hvilket lydformat til hvilken hdmi indgang. Ved ikke om de nye har samme feature, men det er værd at undersøge.
|
||
![]() |
||
Tracebuzta ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Status: Offline Point: 140 |
|
Tak.
Nu er det ikke kun HDMI indgange, men også RCA eller optisk... |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Det må du så også undersøge. Jeg kan ikke huske om det var andre end hdmi indgangene. Det er over 6 år siden Onkyoen var i mit setup.
|
||
![]() |
||
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
|
Og Sonos Connect har du tilsluttet DVD indgangen? Er det du skal bruge ikke at hvis signalet er stereo ind så skal det behandles som stereo og er det DTS ind så skal det behandles som DTS. Denne Auto indstilling har din Pioneer også. |
||
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
||
![]() |
||
|
Pt. er min Connect tilsluttet med optisk... Måske er det bare mig der ikke kan finde ud af at indstille det :-)
Tak |
||
![]() |
||
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
|
Igen. Er det du skal bruge ikke at hvis signalet er stereo ind så skal det behandles som stereo og er det DTS ind så skal det behandles som DTS. Denne Auto indstilling har din Pioneer også?
|
||
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
||
![]() |
||
|
Jo, det er det jeg skal bruge... Men så kan jeg åbenbart ikke finde ud af at sætte det op :-)
Jeg må rode lidt mere med det. |
||
![]() |
||
|
Hvis din Pio fungerer ligesom min, skal du trykke på PGM knappen på fj.btj. og vælge enten surround, direkte eller pure direct. Nu skifter recieveren selv til stereo hvis kilden er stereo, og skifter selv til surround når kilden er surround.
|
||
![]() |
||
|
Tak for hjælpen... Jeg prøver :-)
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |