recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lydinstilling pr. input?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lydinstilling pr. input?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tracebuzta Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tracebuzta Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lydinstilling pr. input?
    Sendt: 30-Marts-2015 kl. 09:50
Jeg er ikke lige sikker på hvordan jeg formulerer dette, men jeg prøver :-)

Jeg har pt. en Pioneer VSX-528, men den er jeg mildest talt ikke imponeret over.
Jeg overvejer at skifte til eks. en Onkyo NR535 (jeg har kun 5.1), men jeg vil gerne have det sådan at eks. DVD indgangen altid spiller stereo da jeg har en Sonos Connect.

På min nuværende receiver skal jeg skifte lydindstillingerne hver gang jeg skifter indgang.

Helt kort, jeg skal bruge en receiver som kan huske at DVD ingangen skal spille stereo, BD skal spille DTS osv.

Er der nogen der kan hjælpe med dette?

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2015 kl. 09:53
På min tidligere Onkyo 605 kunne jeg netop indstille hvilket lydformat til hvilken hdmi indgang. Ved ikke om de nye har samme feature, men det er værd at undersøge.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tracebuzta Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2015 kl. 10:06
Tak.

Nu er det ikke kun HDMI indgange, men også RCA eller optisk...
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2015 kl. 10:14
Det må du så også undersøge. Jeg kan ikke huske om det var andre end hdmi indgangene. Det er over 6 år siden Onkyoen var i mit setup.
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2015 kl. 10:17
Oprindeligt skrevet af Tracebuzta Tracebuzta skrev:

men jeg vil gerne have det sådan at eks. DVD indgangen altid spiller stereo da jeg har en Sonos Connect.
Oprindeligt skrevet af Tracebuzta Tracebuzta skrev:

På min nuværende receiver skal jeg skifte lydindstillingerne hver gang jeg skifter indgang.

Helt kort, jeg skal bruge en receiver som kan huske at DVD ingangen skal spille stereo, BD skal spille DTS osv. 

Og Sonos Connect har du tilsluttet DVD indgangen? 
Er det du skal bruge ikke at hvis signalet er stereo ind så skal det behandles som stereo og er det DTS ind så skal det behandles som DTS. Denne Auto indstilling har din Pioneer også.

Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik.

En audiofil har musik for at høre sit anlæg.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tracebuzta Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2015 kl. 10:23
Pt. er min Connect tilsluttet med optisk... Måske er det bare mig der ikke kan finde ud af at indstille det :-)

Tak
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2015 kl. 10:29
Igen. Er det du skal bruge ikke at hvis signalet er stereo ind så skal det behandles som stereo og er det DTS ind så skal det behandles som DTS. Denne Auto indstilling har din Pioneer også?
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik.

En audiofil har musik for at høre sit anlæg.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tracebuzta Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2015 kl. 10:37
Jo, det er det jeg skal bruge... Men så kan jeg åbenbart ikke finde ud af at sætte det op :-)

Jeg må rode lidt mere med det.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2015 kl. 10:41
Hvis din Pio fungerer ligesom min, skal du trykke på PGM knappen på fj.btj. og vælge enten surround, direkte eller pure direct. Nu skifter recieveren selv til stereo hvis kilden er stereo, og skifter selv til surround når kilden er surround.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tracebuzta Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2015 kl. 10:46
Tak for hjælpen... Jeg prøver :-)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu