|
Room EQ - Hvad mangler man? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 31-Marts-2015 kl. 14:34 |
Jeg syntes det kunne være sjovt at rode lidt med rumakustikken i hjemmet og har i min søgen efter ny subwoofer læst en masse om det, uden rigtig at forstå det helt. Jo hvad det gør og hvorfor. Men savner lidt hvordan.
Så, jeg tænkte om det er noget jeg kan gøre med det jeg har at gøre med nu? Jeg har mig et SPL meter fra RadioShack Min receiver (Yamaha A830) har mikrofon til, kan den benyttes? Software har jeg ikke noget af, men kan forstå REW er gratis og udemærket?
|
|
![]() |
|
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
REW er gratis. Og bedre end udemærket. Hvis du vil gå den manuelle vej. Kræver det ikke så meget andet. En begrænsning kan dog være de PEQ filtre der er i din manuelle Yamaha EQ
|
|
![]() |
|
Ning ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1759 |
Hvad er REW ?
|
|
Ning
|
|
![]() |
|
Jesper Flamand ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-Oktober-2008 Status: Offline Point: 345 |
http://www.roomeqwizard.com/
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |