recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny computer, dele eller samlet?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny computer, dele eller samlet?

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1695
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2012 kl. 20:54
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Jeg har snakket med TopData og det hardware de smider i computeren, som jeg har set på er flg.:

Bundkort: ASUS P8H61-MX R.2.0
RAM: Kingston HYPER-X 1600MHZ (man kan selv bestemme om man vil have 2x 4GB eller 1x 8GB)
PSU: 700W fra tyske Intertech med 2x 12V linier

Jeg har lige bestilt den og glæder mig til at prøve den  

Motherboardet virker fair nok. RAM lyder også OK. Håber, at du valgte 2x 4GB, selvom du ikke senere kan smide mere i. Strømforsyningen virker til gengæld ret tvivlsom. Går ud fra, at det er denne model. De få anmeldelser jeg har fundet tyder på, at du skal regne med problemer og/eller kort levetid. Se evt. her. Du burde overveje at opgradere til noget bedre.

Anyway, held og lykke med maskinen! Smile
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2012 kl. 21:31
Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:

MM-Visiom.dk yder en superservice og har desuden 2 års fuld garanti.

Og til sammenligning yder ALDI 3 års fuld garanti...

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2012 kl. 22:07
azrael: Takker, jeg håber på den PSU holder, ellers har jeg en ganske fin fra Corsair til at ligge også

Men ja jeg valgte 2x 4GB ram selvf. men hvorfor kan jeg ikke smide nogle ram i senere? Det forstår jeg ikke helt?

Edit: Mener du at der kun er 2 Ram sockets? Men så kan jeg vel opgradere til 2x 8GB fx.? Eller det understøtter bundkortet måske ikke? Smile

Redigeret af ladiesman217 - 02-Oktober-2012 kl. 22:20
          
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2012 kl. 22:22
Det kan du også, men idet der kun er 2 RAM sokler på mainboardet, kan du ikke genbruge dine 2x4GB, hvis du opgraderer, derimod kan du bare købe 2x8GB og smide dem i, i stedet.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Point: 1695
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2012 kl. 22:24

azrael: Takker, jeg håber på den PSU holder, ellers har jeg en ganske fin fra Corsair til at ligge også

Men ja jeg valgte 2x 4GB ram selvf. men hvorfor kan jeg ikke smide nogle ram i senere? Det forstår jeg ikke helt?

Edit: Mener du at der kun er 2 Ram sockets? Men så kan jeg vel opgradere til 2x 8GB fx.? Eller det understøtter bundkortet måske ikke? Smile

Ja, det er ligesom KlausDM siger. Der er kun 2 slots på motherboardet, så du kan selvfølgelig erstatte de eksisterende moduler, men der er ikke plads til yderligere.

Den Corsair PSU skal du vist ikke gemme for langt væk... Wink
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2012 kl. 23:48
Fedt, fedt Tak for det i to!

Hehe du er ikke helt pjattet med den PSU, men jeg ved det ikke, om den er god eller ej, men han skrev til mig at blev der det mindste, så hjalp de selvfølgelig, og jeg har hørt godt om dem og deres service, så jeg må se hvad det ender med. Jeg kan jo være heldig at den holder for mig
          
Til top
Sifat Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-December-2008
Sted: Denmark, 2000
Point: 58
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sifat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2012 kl. 01:06

CPU:  Intel Pentium G850 2.9GHz Dual-Core Processor  (€66.89 @ Amazon Deutchland) 
Motherboard:  ASRock H61M-GS Micro ATX  LGA1155 Motherboard  (€45.89 @ Amazon Deutchland) 
Memory:  Corsair 4GB (2 x 2GB) DDR3-1333 Memory  (€21.57 @ Amazon Deutchland) 
Storage:  Western Digital Caviar Blue 250GB 3.5" 7200RPM Internal Hard Drive  (€53.84 @ Amazon Deutchland) 
Video Card:  XFX Radeon HD 6870 1GB Video Card  (€152.85 @ Amazon Deutchland) 
Case:  Cooler Master Elite 335 Upgraded ATX Mid Tower Case  (€40.44 @ Amazon Deutchland) 
Total: €445.34
(Prices include shipping, taxes, and discounts when available.)

Youtube videoen giver god indsigt i hvordan disse dele ville kunne køre wow. Har hørt at MOP er lidt mere krævende end cata, så det kan evt. give lidt lavere fps.

Hvis man shopper rundt kan man sikkert finde disse dele endnu billigere. Delene er kun vejledende, men giver en ide om hvor "skrigende hurtige" dele der er behov for.

Redigeret af Sifat - 03-Oktober-2012 kl. 01:11
Til top
Brianigenigen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2010
Sted: Danmark
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brianigenigen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2012 kl. 20:55

Jeg har snakket med TopData og det hardware de smider i computeren, som jeg har set på er flg.:

Bundkort: ASUS P8H61-MX R.2.0
RAM: Kingston HYPER-X 1600MHZ (man kan selv bestemme om man vil have 2x 4GB eller 1x 8GB)
PSU: 700W fra tyske Intertech med 2x 12V linier

Jeg har lige bestilt den og glæder mig til at prøve den  

HVad er prisen for den pc der, jeg tænker den må da være ½ billig, bundkort til 400, ram til 290 kr, kan ikke finde PSU nogen steder, så ved ikke hvad den koster, hvad slags CPU sidder der i ? Bruger du onboard Grafikkort ?.. er bare nysgerrig. Ser ud som om topdata får rigtig god tilbage melning på trustpilot :)
Til top
Brianigenigen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2010
Sted: Danmark
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brianigenigen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2012 kl. 20:58
Oprindeligt skrevet af Sifat Sifat skrev:

CPU:  Intel Pentium G850 2.9GHz Dual-Core Processor  (€66.89 @ Amazon Deutchland) 
Motherboard:  ASRock H61M-GS Micro ATX  LGA1155 Motherboard  (€45.89 @ Amazon Deutchland) 
Memory:  Corsair 4GB (2 x 2GB) DDR3-1333 Memory  (€21.57 @ Amazon Deutchland) 
Storage:  Western Digital Caviar Blue 250GB 3.5" 7200RPM Internal Hard Drive  (€53.84 @ Amazon Deutchland) 
Video Card:  XFX Radeon HD 6870 1GB Video Card  (€152.85 @ Amazon Deutchland) 
Case:  Cooler Master Elite 335 Upgraded ATX Mid Tower Case  (€40.44 @ Amazon Deutchland) 
Total: €445.34
(Prices include shipping, taxes, and discounts when available.)

Youtube videoen giver god indsigt i hvordan disse dele ville kunne køre wow. Har hørt at MOP er lidt mere krævende end cata, så det kan evt. give lidt lavere fps.

Hvis man shopper rundt kan man sikkert finde disse dele endnu billigere. Delene er kun vejledende, men giver en ide om hvor "skrigende hurtige" dele der er behov for.

Kan ikke se hvorfor man skal købe det i Tyskland, det er lige så billigt herhjemme :)
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu