recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Danske navne i højtaleropsætning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Danske navne i højtaleropsætning

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
scootergrisen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 28-Februar-2015
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scootergrisen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Danske navne i højtaleropsætning
    Sendt: 10-Marts-2015 kl. 15:50
Jeg leder efter et kort i stil med det på http://en.wikipedia.org/wiki/Surround_sound hvor man kan se en 16.2 opsætning eller noget i den stil, men hvor det er på dansk.

Altså en liste med de korrekte danske navne for top, center, osv.

Redigeret af scootergrisen - 10-Marts-2015 kl. 16:58
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2015 kl. 16:14
jeg tror ikke de forskellige positioner har danske navne, andet end at bytte left og right ud med, venstre og højre. Må man spørge hvad du skal bruge sådan et skema til?
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scootergrisen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2015 kl. 16:55
Jeg er ved at oversætte en medieafspiller hvor der er et kort med 18 kanaler.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2015 kl. 17:10

Nogle ting lader sig ikke oversætte, selv om man hårdnakket vil forsøge, det kan der komme spøjse ting ud af.
Det er bedre at holde sig til det originale.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scootergrisen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2015 kl. 15:40
Ok jeg beholder de engelske navne fordi det er det som står bag på forstærkerne.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu