|
Gaming PC til 6k - hjælp til detaljerne |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
SteffenD89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4337 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 09-August-2012 kl. 13:18 |
Halløj igen. Nu står jeg og skal have hjælp til en stationær gaming PC. Det er denne gang ikke mig, der personligt, skal have den, men en makker som jeg hjælper.
Kravene er ikke så store, andet en så meget for pengene så muligt. Min makker er ligeglad med følgende:
Indtil videre har jeg overvejet følgende:
Lige umiddelbart ville jeg mene at han bare kan bruge sin nuværende DVD/Diskdrev og HDD. Maxprisen for overstående er 5100kr, så dvs at vi der er god mulighed for ombytning af diverse dele og evt et større grafikkort(?) Dog ville jeg mene, at han med en computer med de dele der, burde kunne klare de langt de fleste spil på de højeste indstillinger ved 1080x1920 og være sikret de næste par år. Mit problem er dog bare, at jeg ikke har nogen forstand på bundkortet, jeg er ikke kendt med hvilke (billige) kabinetter der kan rumme tingene eller hvilken præcis hvilken I5 der er bedst til prisen - det er en jungle af finde rundt i. Jeg håber at i kan hjælpe lidt. Oh og de fleste ting er valgt ud fra mine egne erfaringer, men det betyder ikke at det SKAL være fra Intel, Nvidia eller Corsiar |
|
![]() |
|
DavidHimself ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 117 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er det ikke bare noget i den her dur? http://www.komplett.dk/k/ci.aspx?sku=10656 :)
Masser af fart - ssd disk og 3 år garanti!! Man bør nok overveje at tilføje en alm. harddisk også (som han har, ser det ud til) - men så du fandme godt med! |
|
![]() |
|
SteffenD89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4337 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tjoh ikke helt ved siden af og 3 års garanti er altid rart, men alene på deres hjemmeside kan man spare 400kr ved at købe delene individuelt og harddisken koster 800kr, så det er med andre ord over 1000kr man kan smide efter et grafikkort (hvis vi medregner lidt håndøre til fragt hos de andre steder).
Jeg takker dog alligevel for hjælpen, det har da givet mig lidt et fingerpeg om nogle af de ting jeg var usikker på. Nu vil jeg så prøve at se hvad de individuelle dele kan købes til andre steder. Jo flere penge sparet, jo flere penge kan der gå til grafik eller bare ned i lommen, og det er jo altid rart ![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |