recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stor problemer med at få D-link dir-825 op at køre
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stor problemer med at få D-link dir-825 op at køre

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Fuldafenergi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 08-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fuldafenergi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Stor problemer med at få D-link dir-825 op at køre
    Sendt: 05-Oktober-2012 kl. 13:24
Hej.
Nu har jeg i et par dag forgæves forsøgt at få min nye d-link 825 router op at køre.
Jeg kan installere helt hen til at den skal tjekke netforbindelsen, hvor den så melder fejl og siger "der opstod et problem ved forsøg på adgang til internettet. kontroller dsl/kabelkonfiguration, og kontroller indstillingerne af internetforbindelsen

Jeg er løbet tør for ideer til hvad der er galt, håber der sidder nogen med erfaring inden for det her og kan hjælpe.
Jeg har haft trådløs router før og min d-link skulle bare erstatte den gamle.

på forhånd tak
Til top
Peter Schrøder Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 15-Januar-2011
Sted: Danmark
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Schrøder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2012 kl. 14:18
Oprindeligt skrevet af Fuldafenergi Fuldafenergi skrev:

kontroller dsl/kabelkonfiguration, og kontroller indstillingerne af internetforbindelsen
Een ting er routeren. Hvad med modem'et?
Din D-Link har, så vidt jeg kan se, ikke modem indbygget. Har du et separat modem? I så fald, skal det jo sættes mellem router og vægudtag.
Med venlig hilsen
Peter Schrøder
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fuldafenergi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2012 kl. 14:26
har kabelmoden fra yousee, den er også forbundet
Til top
pjonassen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Maj-2010
Point: 154
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pjonassen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2012 kl. 14:41
Kan det være ændringen af MAC-adressen i forbindelse med routerskift?

Nu kender jeg ikke yousee's produkt overhovedet, men i gamle dage hos Stofa bandt modemet sig til een MAC-adresse med mindre selvfølgelig at man havde en familieopkobling. Dette kunne man løse ved at lade modemet stå uden strøm en halv times tid hvorpå den accepterede den nye MAC.

Det er bare et skud i tågen baseret på utrolig gammel viden. 
LG 60PM970T
Marantz av8022a + mm7055
Marantz 7007
Focal Sib XL

Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilhelm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2012 kl. 15:28
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fuldafenergi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2012 kl. 15:42
det er en motorola sb 4200 ca 12 år gammel
Til top
Peter Schrøder Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 15-Januar-2011
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Schrøder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2012 kl. 17:12
Oprindeligt skrevet af Fuldafenergi Fuldafenergi skrev:

det er en motorola sb 4200 ca 12 år gammel
Jeg havde en bekendt med samme modem. Så vidt jeg husker, virkede det først, da vi havde reset'et modemet.
Med venlig hilsen
Peter Schrøder
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu