recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Rippe børne DVD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRippe børne DVD

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Runem Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 69
Direkte link til dette indlæg Emne: Rippe børne DVD
    Sendt: 06-September-2010 kl. 19:28
Hej!

Vi har 2 drenge .. en på 2½ og en på 6 mdr. .. og er pænt træt af at "rende" og 
skifte DVD´er + at de bliver overridset og ødelagte, da den store jo til tider selv
skal prøve.

Har derfor besluttet at rippe deres film og konvertere dem til H264 - da formatet 
også passer fortrinligt til min iPhone og iPad.

Meeeen, fx Rasmus Klump ... den består af en masse små afsnit, hvilket giver 
det resultat at efter ripning og konvertering .. består DVD´en nu af fx 14 små filer
på 5 min. varighed .. istedet for en lang fil.

Er ellers glad for at bruge DVDfab og Handbrake .. men kan ikke få dem til at "makke ret".
Har desuden søgt efter andre løsninger men uden held.

Det er et meget irriterende sted at rende panden mod muren .. er der nogen der kan hjælpe ?

Hjææælp ;)

En frustreret far!

Til top
Søren Ingemann Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 31-December-2004
Sted: Denmark
Point: 497
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2010 kl. 19:42
Det er en svær øvelse. Men da plads nærmest ingenting koster nu om dage - hvorfor så ikke bare rippe dem 1:1 med f.eks. DVDShrink eller DVDFab? Det er også langt det hurtigste frem for at PC'en skal bruge flere timer på at transcode dine film. Læs evt. også denne tråd der handler om det samme: http://www.recordere.dk/forum2/forum_posts.asp?TID=84747&PN=1&title=ripning-af-brne-dvder
Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Point: 1836
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2010 kl. 20:28
Jeg ripper med handbreake, og har ingen problemer med at filmne bliver i mange afsnit.

Jeg vælger en af forudindstillingerne, alt efter om det er til ipod eller til appletv jeg skal bruge det
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu